Flexquality zadels??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Figles

Flexquality zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 07:28

Hoi hoi,

Heeft er iemand al meer ervaring met de flexquality zadels van wim Westra?? Maandag komt hij langs voor mijn fjord, na 1.5 jaar nog steeds geen passend zadel kunnen vinden. Maar ben een beetje huiverig..Geen testperiode en n enorm duur zadel, en nauwelijks wat te vinden.

Groetjes figles

PanamaD

Re: Flexquality zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:55

ingvdh

Re: Flexquality zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:07

Heb ooit op een dergelijk zadel gereden, alleen opvullen is lastig omdat je compleet afhankelijk bent van degene die het zadel geleverd heeft. Als die geen tijd heeft houdt het op en kan je lang wachten.

Persoonlijk zou ik het niet kopen, maar voor een wolgevuld zadel gaan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:07

Een kennis van mij heeft Fjorden. 2 kennissen zelfs. Ik heb daar heel mooie betaalbare, met Engelse wol gevulde zadels op gevonden en geleverd. Die flexquality ken ik. Ik ben er geen fan van. Er gaat niks boven een goed wol gevuld zadel. Maar ze hebben na mijn bezoek nog gewoon kunnen doen wat ze wilden doen. Ze waren niet blut. :+

Daarbij heb ik al heel wat vullingen bestudeerd in Engeland. Wol geniet daar ook de voorkeur.

Vulling bepaalt de pasvorm van je zadel niet, dat doet de boom. _/-\o_ En laat ik daar nou heel veel passie hebben in dit type paardjes. Ik zie ze graag: Fjorden, Tinkers, Hafjes, Welsh enz. Engelsen maken daar heel fijne zadels voor.