Ervaringen Sella zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:05

Ik vond ze hemels zitten. <3

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:21

Nee zitten absoluut niet hard juist erg zacht maar wel voldoende steun.

Zadels zijn misschien kort van model maar de druk is erg goed verdeeld ruimt tussen kanaal en kussens zijn niet te smal. Ik heb inhaal 18 en ik heb geen drukpunten op mn paard.

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:44

De zadels zitten heerlijk. Ik heb ook een stuit blessure verbogen en gebroken geweest. En dit is 1 van de twee zadels waar ik nergens last van heb!!

Qua prijs/kwaliteit verhouding springt dit zadel er absoluut boven uit.
Custom en WoW zijn veel duurder en custom heeft naar wat ik om me heen steeds hoor een waardeloze service, maar! Daar heb ik geen ervaring mee.

BritHittepit

Berichten: 2601
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:30

Heeft iemand de veelzijdigheid? D foto op de site is zo raar

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:00

Wie is nu de eigenaar van Sella. Iemand die dat zo uit zijn hoofd zeker weet? Anders ga ik even zoeken.

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:47

Ali van het gooisch ruiterhuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:14

Spannendddddd donderdag komt mijn nieuwe zadel! :D

biancc__

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Lelystad

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:14

Leuk Euforie!!

Ik ben heel benieuwd! Ik heb nog niets over mijn zadel gehoord... Spannend!!

Anoniem

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:18

Ik ben best een btje zenuwachtig haha ben net gewend aan mijn tijdelijke zadel en oe wat een goddelijk zadel is dat ook. :=
Maar kan vast niet op tegen mijn nieuwe zadel, al zal dat ook wel weer even wennen zijn.

Ik heb Ali af en toe een apje gestuurd of alles nog volgens plan ging. Hij stuurde dat hij hem dit jaar nog af zou hebben en hij heeft woord gehouden hihi. Echt een topper!

biancc__

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Lelystad

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:44

Wauw, wat gaaf! Wat voor leenzadel had je!? Ik ben ontzettend benieuwd hoe die van jou eruit ziet!

Ik zal hem ook eens een appje sturen, of hij verwacht dat mijn zadel halve wegen januari 2016 ook klaar is. Ik kan niet wachten!! Het leenzadel wat ik nu heb is niet echt comfortabel (Kentaur).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:59

biancc__ schreef:
Wauw, wat gaaf! Wat voor leenzadel had je!? Ik ben ontzettend benieuwd hoe die van jou eruit ziet!

Ik zal hem ook eens een appje sturen, of hij verwacht dat mijn zadel halve wegen januari 2016 ook klaar is. Ik kan niet wachten!! Het leenzadel wat ik nu heb is niet echt comfortabel (Kentaur).


Ik had zelf een zadel gekocht en die heeft hij passend gemaakt en opnieuw gevuld. Dat is een euroriding Titan2 :j mijn vriendin wil hem nu overkopen als hij past dus dat zou een boel gedoe schelen met verkopen.
Kentaur heb ik ook gehad maar dat was helaas niet zo best voor mij en mijn paard.
Ik hoop voor jou dat hij ook snel af is. Lekker knallen in 2016!

Jewey

Berichten: 113
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:09

Wat leuk, een topic over Sella zadels! Ali is half november bij mij op stal geweest om een zadel aan te laten meten. Ik heb voor de Sella Impara gekozen en heb de Sella Rosa te leen gekregen, een hele fijne service! Spannend Euforie, daar kijk je vast naar uit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:04

Ohhhhhhhh ik ben zo blij, hij is zoooo mooi! En in alle vreugde (en drukte) vergeten foto's te maken van het zadel zelf. :oo

Zal ze snel maken en plaatsen.
Nog wel even een fotootje dat ik erop zit maar daar zie je niks van hahahaha!
Afbeelding

Fijne jaarwisseling iedereen! +:)+

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:20

Fijn euforie dan kun je eindeloos gaan genieten!

Ali is gisteren bij mij geweest voor controle en paardje was dusdanig gegroeid dat hij hem anders moest vullen meerdere keren kijken passen en voelen wat een kundig man!

Fijne jaarwisseling allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:32

Heel kundige man idd! Zo fijn!
Hopenlijk kan jij nu ook weer fijn verder rijden.

Ik heb nu nog mijn gewone beugels eraan hangen.. Maar ik wil bij mijn nieuwe zadel eigenlijk ook nieuwe beugels :)) Wat is nu eigenlijk de trend van tegenwoordig wbt beugels? Ik heb soms last van een spier recht boven mijn linker enkelgewricht, aan de buitenkant. (Geopereerd aan de binnenkant, kan een reden zijn)
Dus misschien een beugel die de enkel ontlast, als dat bestaat?

Alvast bedankt

Bullebeest
Berichten: 3244
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:02

Euforie schreef:
Heel kundige man idd! Zo fijn!
Hopenlijk kan jij nu ook weer fijn verder rijden.

Ik heb nu nog mijn gewone beugels eraan hangen.. Maar ik wil bij mijn nieuwe zadel eigenlijk ook nieuwe beugels :)) Wat is nu eigenlijk de trend van tegenwoordig wbt beugels? Ik heb soms last van een spier recht boven mijn linker enkelgewricht, aan de buitenkant. (Geopereerd aan de binnenkant, kan een reden zijn)
Dus misschien een beugel die de enkel ontlast, als dat bestaat?

Alvast bedankt


Ik raad je de Sprenger Bow Balance aan. Kosten wat, maar dat heb je ook wat. Ik heb ze aan mijn dressuur en springzadel nu. Nooit meer anders.

biancc__

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Lelystad

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:31

Aah super Euforie!! (sorry voor de late reactie.... druk druk druk.. feestdagen!)

Inderdaad Sprenger zijn hele fijne beugels. Heb het één en ander over de Bow Balance gehoord en deze mensen waren positief.

Zojuist een berichtje gestuurd met betrekking tot de status van mijn zadel. Helaas iets vertraagd. Hoeveel precies weet ik niet... dit komt door de feestdagen. Was ook wel te verwachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:35

Dank jullie voor de input. Het zijn gpg beugels geworden. Ben aan het wachten tot ik ze ontvang.
Mocht dit niks zijn, ga ik idd toch voor de bowbalance. :j

Ja, Ali vertelde al dat hij vertraging had op sommige zadels. Drukdrukdruk. Logisch ook met die rare december maand ertussen.
Hopenlijk Kan hij het een btje inlopen voor degene die wachten.

Hier nog wat foto's van mijn zadel. Ben nog niet overdag geweest, dus echt mooie duidelijke foto's zijn het niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxxmh

Berichten: 3521
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:46

Citaat:
Heel kundige man idd! Zo fijn!
Hopenlijk kan jij nu ook weer fijn verder rijden.

Ik heb nu nog mijn gewone beugels eraan hangen.. Maar ik wil bij mijn nieuwe zadel eigenlijk ook nieuwe beugels :)) Wat is nu eigenlijk de trend van tegenwoordig wbt beugels? Ik heb soms last van een spier recht boven mijn linker enkelgewricht, aan de buitenkant. (Geopereerd aan de binnenkant, kan een reden zijn)
Dus misschien een beugel die de enkel ontlast, als dat bestaat?

Alvast bedankt


wat voor operatie heb je gehad? Mijn rechter agilespees is verlengt en heb ook vaak met rijden last van pijn aan de buitenkant boven m'n enkel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:21

Ik heb ooit mijn enkel gebroken gehad (binnenkant), door een ongeluk met een paard. Heel stuk bot eruit en dat is toen vast gezet met pinnen. uiteindelijk weer verwijderd maar de enkel blijft wat vervelend met rijden, of althans niet de enkel maar de pezen en spieren (Aan de buitenkant, boven mn enkel). Moet wel zeggen dat ik ook fibromyalgie heb, en ik daar naast ook vaak ontstekingen heb in pezen en aanhechtingen, dus dat kan ook meespelen.

Agilles pees verlengd, dat lijkt me ook een flinke impact op het bewegingsmechanisme van de voet.
Rij je ook met speciale beugels?

xxxmh

Berichten: 3521
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:31

Citaat:
Ik heb ooit mijn enkel gebroken gehad (binnenkant), door een ongeluk met een paard. Heel stuk bot eruit en dat is toen vast gezet met pinnen. uiteindelijk weer verwijderd maar de enkel blijft wat vervelend met rijden, of althans niet de enkel maar de pezen en spieren (Aan de buitenkant, boven mn enkel). Moet wel zeggen dat ik ook fibromyalgie heb, en ik daar naast ook vaak ontstekingen heb in pezen en aanhechtingen, dus dat kan ook meespelen.

Agilles pees verlengd, dat lijkt me ook een flinke impact op het bewegingsmechanisme van de voet.
Rij je ook met speciale beugels?


Nog niet.. ben er wel naar op zoek maar omdat ik twee keer per week rijd vind ik die van Sprenger momenteel te duur dus heb nu van de epplejeck flex beugels in me hoofd om aan te schaffen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:57

Eens even zien, die ken ik nog niet.

Edit, oja die hebben hetzelfde systeem als de bow balance. Intressant.

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:17

Ik heb de bow balance beugels van sprengen. Door een beperking in mijn rechter onderbeen krijg ik last van de schokken die mij lijf zelf niet kan opvangen sinds ik de bb beugels heb gaat dat een heel stuk beter.

xxxmh

Berichten: 3521
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:25

Citaat:
Eens even zien, die ken ik nog niet.

Edit, oja die hebben hetzelfde systeem als de bow balance. Intressant.


Precies, en een leuke prijs!

biancc__

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Lelystad

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:57

Wat is hij mooi geworden Euforie! <3

Heel veel rijplezier ermee!!

Het is voor mij inderdaad nog eventjes wachten....