Zadel voor ruitertje en paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1000

Zadel voor ruitertje en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:45

Hallo,

Mijn nichtje (6 jaar) is nog wat te jong om iedere week op les te gaan naar de manege. Uiteraard is ze helemaal paardenfan en kan ze niet wachten om bij een manege te gaan. Ze komt hier regelmatig over de vloer om mijn haflinger te verzorgen en er toch wat mee te rijden. Maar helaas zijn haar beentjes nog net te kort om onder mijn dressuurzadel uit te komen. Dus zonder beugels schiet het zo nog niet echt op.

Ik ben dus nu op zoek naar een zadeltje wat voor haar korte beentjes past zodat ze ook met beugels kan rijden. Belangrijk is dat het natuurlijk op mijn haflinger past.

Ik heb het een en ander bekeken op internet maar kom er nog niet aan uit. Bij sommige zadeltjes staat dat de kussens verstelbaar zijn maar vraag me af of dit ook te verstellen is tot boommaat 34. Nu kunnen jullie mij vast helpen om iets geschikts te vinden.

Waar het aan moet voldoen:
-Klein zadeltje voor een meisje van 6
-Liefste van kunststof
-Redelijke grip, dus geen pannenkoekzadel
-Passend (te maken) voor een haflinger
-Prijs rond de 150 euro

Ik hoop dat jullie tips hebben, dankjewel alvast!

Aidenn

Re: Zadel voor ruitertje en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:47

boomloos? of wil ze ook echt gaan rijden, boomloos kost gelukkig niet zo veel :+

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:48

Barefoot kids geen optie? :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:53

Thorowgood pony.
Kan gewoon dezelfde kopijzers in als bij het volwassen zadel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:53

Zijn beugels erg belangrijk? Is een westernpad met voltigesingel of barebackpad niet iets? Ik zie veel kinderen rijden met beugels waarbij ik ze zo kort vind dat het er haast niet fijn uit ziet (en ook niet heel erg veilig soms.) Lekker los kan dan ook wel een idee zijn - kinderen hebben meer vrijheid voor bv spelletjes / zijwaarts / achterwaarts / voltigeoefeningetjes, ze voelen meer contact, en het serieuzere rijden komt vanzelf.
En je kunt bv prima draven op zo'n pad.

Marieke1000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:58

Zonder beugels doet ze nu al een tijdje. Ik heb een schapenvacht op het zadel voor haar en geeft prima grip. Maar om te oefenen met lichtrijden zijn beugels wel handig.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:14

idd de voltige singel, barefoot kids dat werkt prima voor paard en kind!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:45

Voor die paar kilo die een kind weegt, en de enkele minuten dat ze erop zitten zou ik het ook nog wel aandurven om zo'n BBP met beugels te gebruiken. Normaal ben ik echt tegen, maar de gemiddelde 6 jarige weegt bijna niets, en als de beugels niet in 1 lijn over de BBP lopen, maar enigszins de druk verspreiden, zou ik dat wel aandurven.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:54

Idd thorowgood. Ik krijg binnenkort nog meer leuke ponyzadels binnen. Engels, dus lekker breed! Maar die zijn wel duurder. Net als thorowgood overigens. Ponyzadel kan je gerust in investeren. Die verliezen bijna niets in waarde. Ze zijn heel moeilijk te vinden en gewild.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:57

kwita schreef:
idd de voltige singel, barefoot kids dat werkt prima voor paard en kind!

Die kun je voor 150 euro wel vinden, tweedehands. Moet je wel een poosje goed speuren.
Ons is het gelukt, we zijn er nog altijd heel tevreden mee. Het zadel gaat hup van de pony zo op het paard. En de ruggen van de paarden worden elk half jaar weer als prima in orde beoordeeld door de DA.