Neusriem te smal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSandro

Neusriem te smal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 16:20

Hallo Bokkers!

Ik heb een tijdje geleden een super leuk hoofdstel gekocht als wedstrijd hoofdstel!
Nu is de neusriem te "smal" en mijn pony heeft een breed hoofd... dus nu zit het bakstuk van de neusriem heel dicht bij zijn oog! Nu ben ik net naar de schoenmaker gegaan, maar die kan dat helaas niet daar is het leer te dik voor... nu vroeg ik me af zou een full neusriem dan wel passen? Of zal daar geen verschil in zitten bij een full en een cob? Zo ja ik heb dit hoofdstel heb wat op internet gezocht maar omdat ik niet weet hoe hij heet kan ik hem niet vinden...
Dit hoofdstel heb ik

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:22

Een goede leermaker kan die zijkanten/bakstukken verzetten hoor. Ga eens naar een zadelmaker toe. De schoenmaker kan dit inderdaad vaak niet.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:23

Zadelmaker of tuigmaker kan dat riempje wel verplaatsen voor je. Kost je veel minder dan een nieuwe neusriem aanschaffen. Want als die full is, gaat het gespje voor de hoogte in te stellen misschien te hoog zitten, tegen de frontriem aan.

FleurSandro

Re: Neusriem te smal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 16:24

Dank jullie wel! Ik zal eens even kijken voor een zadel/leermaker hier in de buurt!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:27

Een zadelmaker kan dat meestal wel,
tussen cob en full zit zeker merkbaar verschil :)

Irisdane1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:49

Idd het bovenste aan te raden :))

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:51

Ik ben gediplomeerd geraakt door hoofdstellen. Dat is een werkje van niks. Is de neusriem wel lang genoeg? Dan kan ik het kopstuk makkelijk aanpassen.

(voor het geval je geen zadelmaker in de buurt kan vinden. :D)