gezocht! touwhalster met 4 knopen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chevellaenik

gezocht! touwhalster met 4 knopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 14:23

Hoi,

Ik zoek me een ongeluk naar een touwhalster met 4 knopen op de neusband.
Graag nieuw of zelf gemaakt door iemand.

Ze zijn er wel op het internet maar dan moet je ze bestellen helemaal uit amerika. En dan zijn ze heel duur.en dan kan je ze alleen met creditcard betalen, en dat heb ik niet.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 03-06-15 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tweedehands gedeelte uit de beginpost verwijderd, dit is niet toegestaan op het forum.

tamary

Re: gezocht! touwhalster met 4 knopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:35

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:42

Dank voor de vermelding, Tamary. Ik heb die vraag vaker gekregen en zou zo'n halster zeker kunnen maken. Maar ik vraag me dan altijd af: waarom wil je zo'n touwhalster?
De extra knopen op de neus hebben als functie om scherper in te werken. Niet bepaald vriendelijk naar je paard.

Ik kan mij geen situatie voorstellen waarin iemand een extra scherp touwhalster zou willen gebruiken. Als het op advies van een trainer is, zeg ik: zoek alsjeblieft een trainer die oplossingen geeft op basis van psychologie en niet op basis van mechanische hulpmiddelen.

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 16:05

ik wil een iets scherper halster omdat dat soms nodig is.
Laatst bijgewerkt door chevellaenik op 03-06-15 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Qoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:13

chevellaenik schreef:

Daar moet je wel echt mee uitkijken. Als je je paard niet onder controle hebt zou ik maar wat grondwerk met hem gaan doen, daar bereik je meer mee dan een scherper touwhalster.

marieke1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:04

Bij horsecharms maken ze ook spullen naar wens :)

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:02

chevellaenik schreef:

Waarom is dat nodig?

Omdat je niet de kennis hebt je paard op lichte druk te leren reageren?

Omdat je niet de tijd wil nemen om de oorzaak van het probleem te achterhalen en op te lossen?

Iedereen die een touwhalster kan maken, kan er ook eentje maken met extra knopen op de neus. Maar wie werkelijk van paarden houdt, maakt zo'n halster gewoon niet.

hooibaal12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:01

Ik zoek ook zo'n touwhalster voor een 16 jarige merrie die gevaarlijk is om mee te werken. Ik denk dat twee extra knopen erg fijn kunnen zijn omdat ik dan minder hoef te doen en meer effect heb. En met minder doen bedoel ik niet dat ik lui ben maar meer dat ik liever de hulp doorgegeven heb voordat ik aan de leadrope door de wei gesleurd word voor ik bij de longeercircel aankom waar ik grondwerk doe. Het gat om een gered paardje van 1.70 en ben zelf niet de grootste en sterkste met een paard wat niks kent

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:06

Soms werkt clickertraining heel goed bij dat soort paarden. Beter en duurzamer dan pijnprikkels omdat ze beloond worden voor goed gedrag. Kan leuk zijn te proberen.