buikflap Bucas Buzz off Zebra spant : oplossingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vuyatela

buikflap Bucas Buzz off Zebra spant : oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 11:08

Ik heb voor mijn warmbloed paard quasi altijd dekens van Bucas.
Nu had ik na lang twijfelen ook het zebra vliegendeken besteld. Gisteren is hij toegekomen en vanmorgen gepast.
Wat blijkt :
Het deken past overal perfect behalve aan de buikflap ...
Ik krijg deze wel dicht maar er zit wel spanning op.

Nu is mijn vraag : ( volgens mij kan dit niet ) maar is dit de bedoeling? Paard staat 24/7 op een weide met schuilstal en houd deze deken dus om.
Is er mogelijk om deze flap langer te maken?
Nog mensen die dit meegemaakt hebben?

Zou em liever niet terugsturen aangezien hij verder wel helemaal goed past :')

0000

Re: buikflap Bucas Buzz off Zebra spant : oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:10

Strotouwtje ertussen werkt prima. Ik heb het inderdaad ook bij wat grotere of rondere paarden.

HarmonieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:11

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:11

Ik heb verlengstukjes gekregen destijds toen door een fout verkeerde buikflappen geleverd werden. Is dat misschien een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:44

Die flap rekt heeel snel uit! Eerst za die bij mijn paard ook op spanning nu hangt die eigenlijk te los.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:20

Bij mijn paard had ik gewoon ruim 40 cm te weinig buikflap. Ik kon hem niet eens dicht krijgen. Ook de bilkoorden vond ik erg kort, die zaten strak tegen zijn benen aan gespannen. Al is het laatste heel makkelijk op te lossen door bilkoorden van een andere deken te pakken. Nu is mijn paard wel wat aan de stevige kant momenteel :+ maar nu echt niet zo dik dat het normaal is dat die buikflap en bilkoorden zoveel te kort zouden moeten zijn. Niet echt iets wat je verwacht bij zo een dure deken.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:29

Voor mijn toen drachtige merrie heb ik de buikflap gewoon met een touwtje verlengt, werkte prima!

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:12

Je kunt inderdaad verlengstukjes kopen. Ik heb een bucas deken met nog een ouder model buikflap en daar zit veel meer ruimte/elastiek in. De nieuwe vind ik ook erg krap vallen.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:55

Ik weet niet waar je hem besteld/gekocht hebt, maar dan heb je waarschijnlijk nog eentje van de 'oude' collectie. Dat kun je zien aan de 'plastic' zwarte klipjes aan je buikflap, die nieuwe hebben 'ijzertjes'. Die nieuwere zijn ook een stuk breder (de buikflap zelf). Ik weet niet of je hem eventueel terug kan sturen/brengen? Anders kun je altijd nog een losse buikflap kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:00

Ik heb deze week hetzelfde deken gekocht, mijn buikflap heeft metalen clips maar hij spant toch ook aardig. De bilkoorden heb ik er tijdelijk af gedaan omdat mijn paard nog hersteld van een castratie, en die zouden dan in de weg zitten.

Vandaag heb ik echter met dit warme weer de deken wel afgedaan, hij stond er onder te zweten (borst, tussen de voorbenen, hals en lichtjes op de flanken). De vliegenmuts mag ik elke dag opnieuw gaan zoeken en die elastiek die over z'n oren moet onder zijn maantop om de hals omhoog te houden laat het ook wat afweten. Maar die ga ik vanaf morgen gewoon invlechten in een klein vlechtje in de maantop.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:17

Ik heb de bucas buzz Off voor m'n paard, bij mij sluit de buikflap netjes aan alleen vind ik dat de gespjes nogal dicht bij zijn lies zitten hoe is dat bij jullie?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:40

Stukje breed elastiek eraan naaien.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:06

Hij hoort tegen de buik aan te zitten.. Zit hij echt strak of gewoon netjes aangesloten? Bij mijn paard hangt ie juist super los, jammer dat je het niet af kunt stellen.