Springsingel vraagje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Springsingel vraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 09:23

Superblij ben ik dat ik weer een springzadel heb voor erbij :D Alleen nu komt nog het punt waarop ik zelf een singel moet aanschaffen, voor nu mag ik er gelukkig eentje lenen van een stalgenootje.

Ik ben er over uit dat ik een singel neem met buikflap aangezien mijn pony voor op ijzers staat, mocht ik dan een keer in de toekomst een concourtje willen springen heb ik niet weer een andere singel nodig.

Nu zie ik bij sommige singels het elastiek bovenaan zitten bij de gespen, en bij andere singels zit het elastiek direct naast de buikflap, zie hieronder:

Elastiek direct naast de buikflap:
Afbeelding

Elastiek bij de gespen:
Afbeelding

Wat zou nou fijner/beter zijn en waarom?

Ik kon er zelf niets over vinden op het internet..

MarliesV

Re: Springsingel vraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:25

Kan het niet onderbouwen dus puur mijn gevoelsmatige antwoord zou zijn;

Ik zou gaan voor elastiek aan het einde. Dan zit het elastiek (bewegende deel) onder je zweetblad en niet gelijk op de huid van je paard.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:00

Ja dat gevoelsidee heb ik ook, maar ik heb ook nog weer aan andere theorie. Ooit heb ik ergens gelezen dat het piekpunt qua singeldruk achter de ellebogen ligt, en dat is de plaats waar dus sommige singels het elastiek hebben zitten, ook gerenommeerde merken, dus misschien is dat met die reden?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:13

Phoe geen idee, klinkt ook wel aannemelijk eigenlijk. Maar schuurt dan het elastiek niet precies daar vraag ik mij dan af.

Hopelijk komen er mensen met verstand van zaken de boel duidelijk maken!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:11

Ik heb van alletwee de singels een en merk geen verschil. Van beide singels geen wondjes oid en ze singelen beide makkelijk aan. Ik zou mijn keus er in de toekomst voor een nieuwe single dus niet vanaf laten hangen.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:31

Ik heb ook beide en merk ook geen verschil met tussen beide singels. Merk ook geen verschil met aansingelen. En van beide geen wondjes of iets.

Al moet ik wel zeggen dat de singel op de eerste foto wel sterker is kwa elastiek, omdat deze een stukje steviger is omdat en nog een extra stuk elastiek aan zit.