Welke zadels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

churity

Welke zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 21:19

Hee Bokkers,

Ik vroeg me af welke zadels jullie voor je paard gebruiken bij welke disciplines (dressuur, springen, endurance).

Stel dat je dressuur rijdt, springt en een dressuur-en springzadel hebt welk zadel kun je dan het beste voor endurance/buitenritten gebruiken?

Nies_

Re: Welke zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 06:21

Dressuur: Passier Corona
Springen: Passier Marcus Ehning

Buiten rijden doe ik eigenlijk nooit, maar dan zou ik voor een rustige rit m'n dressuurzadel pakken, anders m'n springzadel. Als ik endurance zou willen rijden, zou ik daar gewoon een geschikt zadel voor aanschaffen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 06:35

Mijn vriendin heeft een stubben spring zadel

Ik heb een zelfde zadel maar dan de vzh daar van

Deze zadels gebruiken wij ook voor het buiten rijden en endurance.

Maar sinds 1 week heb ik een podium zadel er bij gekocht waar ik nu dus buitenritten mee kan maken dressuren kan ook en endurance rijden

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 06:59

Wintec 500 cair , en daar doe ik alles mee, van dressuur tot springen en western Style tot buitenrijden.

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 07:15

Voor dressuur : anatomica octant
Voor springen: euroriding (weet even niet welk model)

En zoals hier boven ook genoemd, voor rustig buitenritje mijn dressuurzadel. En anders springzadel :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 07:53

Ik heb een Kent & Masters cob dressuurzadel. Daar durf ik gerust een sprongetje mee te maken (ben geen persoon die parcours springt) en die zit prima voor ook een lange bosrit.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 08:02

Ik heb 1 zadel dat ik momenteel gebruik.

Dat is een thorowgood t4 endurance (staat naam bij van endurance amazone, ik meen Jill Thomas)

Dat klinkt meteen vrij specifiek, maar het ziet er op het eerste oog uit als een regulier kunstof veelzijdigheidszadel.
En zo gebruik ik het ook.
Ik rij er vooral veel mee buiten, maar een sprongetje (ook een parcoursje) kan prima, en mijn niveau dressuur (niet zo hoog dus....) kan er ook prima mee.

Bij het zadelpassen verschillende -ook duurdere- zadels uitgeprobeerd, maar hier reed ik echt zo mee weg, en het lag ook al direct vrij goed op het paard. Dus met wat kleine opvulaanpassingen hier en daar prima...

Ik heb nog een -heel oud- stuben veelzijdigheidszadel (ri springen)
En een wat minder oud kieffer garmisch veelzijdigheidszadel.
Maar die gebruik ik dus eigenlijk haast nooit.

Laj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:05

Ik heb alleen maar dressuurzadels,1county competitor,1 jc quantum en 1kieffer wien.
Buiten rijden gaat prima op een dressuurzadel en als ik voor de afwisseling een babysprongetje wil maken dan gaat dat ook wel.
Zelfs zadelmak maken deed ik met een dressuurzadel,de kieffer,die is het oudst

Irisdane1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:57

Een vriendin heeft een wintec zadel en die zit ook lekker, is een veelzijdigheidszadel.