Welk springzadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Welk springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 12:23

Ik ben op zoek naar een springzadel met een diepe zit en veel steun.
Dient een A-merk zadel te zijn dat goed aan te passen is.
Ben erg benieuwd welk zadel een echte aanrader is.

Capriootje

Re: Welk springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:36

Prestige en Albion vind ik echte aanraders. Qua zit die jij wilt, vooral Albion. :)

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:54

Sommer voldoet ook aan je eisen! Diepe zit en veel steun.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 18:57

Bedankt voor jullie tips; ik ga zo eens goed kijken.

splashie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:03

Sinds wanneer hebben springzadels een diepe zit?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:05

splashie schreef:

Haha ja dat vroeg ik me ook af _O- tegenwoordig moet bijna alles diep en veel wrong hebben :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 21:07

Hahaha, die zijn er dus echt en ik wil er 1 als geblesseerde herintreder :') ; ken ook alleen de platte en sprong jaren geleden gewoon met mijn dressuurzadel (nu dus ook O:) ). Over veel steun/veel wrong twijfel ik zelf ook nog, omdat ik dit bij een dressuurzadel toch ook al vervelend/te dwingend vind.

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:19

Amiigo schreef:
splashie schreef:

Haha ja dat vroeg ik me ook af _O- tegenwoordig moet bijna alles diep en veel wrong hebben :')

Dat bestaat wel gewoon haha, ik vind het zelf fijner een springzadel met meer steun.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:49

CWD, Antares

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:58

Antares is echt super! En een Tribal is ook echt een fijn zadel. Heb ze allebei en in de Tribal zit ik ook goed en veel steun van!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:24

De Kieffer Norbert Koof AT..

Afbeelding

Heb er zelf nog nooit mee gesprongen, maar er afvallen doe je niet zomaar en hij zit niet verkeerd voor zo'n zadel.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:29

Ik heb sinds kort deze Kent & Masters S-series Jump:
Afbeelding
Hoewel ik echt een dressuurruiter ben kan ik op dit zadel ook fijn zitten, een hele prestatie voor mijn doen ;) Zadel is ruim aanpasbaar. Ik heb het ook gekozen voor de goede prijs-kwaliteit verhouding, heb al bijna 4 jaar een K&M dressuurzadel en altijd heel blij mee geweest!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:49

Kieffer Norbert Koof idd, het val dr niet af zadel :').

Zelf heb ik een Kent&Masters, ik vind hem fijn maar geen grote wrongen en diepe zit. Hetzelfde geldt voor Prestige.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:35

Die kent en masters heeft inderdaad niet wat ts zoekt maar prestige heeft veel modellen en ook enkele met meer wrong :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 11:40

Bedankt voor al jullie suggesties!

Ik vind het waanzinnig lastig.
Heb dus jaren niet gesprongen en inmiddels door blessures is het eigenlijk helemaal niet handig om te gaan springen..., maar heb sinds kort zo'n geweldig fijn nieuw paard; heerlijk om met haar te springen.
Wil dus idd wel wat extra steun, maar twijfel bij zo'n Koof bv, of dit niet té beperkend gaat zijn.

Wist enkele maanden geleden ook zeker dat ik een helemaal vast opgesloten nieuw dressuurzadel wilde, maar inmiddels zit ik weer een stuk steviger in het zadel en ben ik blij met mijn "normale" dressuurzadel.

Erg lastig. Maar eens kijken of het ergens mogelijk is wat verschillende zadels uit te proberen. Alleen jammer dat je dan zo snel bij nieuw uit komt en het liefst ging ik voor een goede tweedehands.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 11:45

Ik heb een bruine Stübben Roxane de luxe. Springzadel met diepe zit, flinke knie- en kuitwrongen. Zit als een dressuurzadel. Zeer goede pasvorm (Stübben he). Ik wil het zadel verkopen omdat mijn man er niet fijn op kan zitten (te diep).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 15:31

Uitproberen is inderdaad een goed idee :j Ik heb zelf liever niet te veel wrong, dus spring met een Passier Marcus Ehning. De Kieffer vind ik om jonge paarden te rijden fijn, wrongen zitten niet in de weg, maar hoe hij springt kan ik je ook niet mee helpen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 16:13

Capriootje schreef:
Die kent en masters heeft inderdaad niet wat ts zoekt maar prestige heeft veel modellen en ook enkele met meer wrong :)

TS schreef hierboven dat ze er zelf nog niet helemaal uit is of ze nu echt een diepe zit en veel wrong wil, dus vandaar mijn suggestie :)
Zie dat ze intussen wel heeft gezegd dat ze toch echt extra steun wil, maar hoewel de K&M niet diep zit, vind ik hem toch meer steun geven dan andere springzadels.. Zelf voel ik me heel snel wiebelig op een springzadel en dat heb ik met de K&M helemaal niet :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 16:59

Idd nog erg lastig, want ben dus geen ervaren springer; gelukkig wel een fijn paard, maar moet er even niet te snel afliggen :') _O- .
Ken ook nog niet veel springruiters; dochter heeft wel een jeugdspringzadel van Stuebben, maar ik pas helaas niet op haar pony's en mijn kont niet in het zadel :') .

Heb ook even idd bij de Kent en Masters gekeken; qua prijs ook nog niet verkeerd.

Zag ook een Passier Avior; lijkt me ook wel wat.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:03

De K&M heeft best redelijke wrongen en voor een springzadel zeker geen vlakke zit.

Koof vroeger zelf ook gehad, zat als een huis, maar ik ben geen fan van kieffer qua pasvorm voor paard. But thats me. Voor een smal paard zou het wellicht kunnen.

Stubben had vroeger de MF spezial (special??) dat was ook een zadel met veel knie en kuitwrong en een serieus diepe zit voor een springzadel. Wordt dacht ik niet meer gemaakt.

Volgens mij had kentaur ook ooit zo'n zadel met bovenliggende wrongen maar
wordt ook niet meer gemaakt meen ik.

De passier avior heb ik geprobeerd maar ik had helemaal niets aan die kniewrong aangezien mijn been er niet eens in de buurt kwam. Misschien iets voor mensen die met extreem korte beugels rijden????

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:10

CWD

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:43

Ik (als spring-nono :D ) heb ook een Norbert Koof en ik ben er super blij mee! Ik ben niet zo'n onwijze held maar ben sinds ik een ander paard heb toch weer begonnen met een beetje springen en crossen. Ik zit er fijn in en heb genoeg steun en tegelijkertijd genoeg bewegingsruimte. Mijn ervaring met Kieffer is wel dat het op wat rondere paarden niet altijd top ligt, maar goed passen moet je toch!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:44

Butet <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 11:50

@Ilse: ronde paarden heb ik hier dan weer wel :') :') . Wat leuk dat je weer aan het springen en crossen bent +:)+

Butet ken ik niet: geloof wel dat er een aantal fijne Franse merken op de markt zijn waar springers warm voor lopen.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:54

Haha avaluna dat vermoeden had ik al ;) In het verleden ook een erg fijn kentaur springzadel gehad.
Enne, ik vind mezelf ook rete stoer dat ik weer (een klein beetje) durf :D