Hoe witte strepen voorkomen bij gebruik peesbeschermers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Hoe witte strepen voorkomen bij gebruik peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:46

Ik rijd al bijna 30 jaar paard, maar heb nog nooit peesbeschermers gebruikt bij het rijden, omdat ik dat nooit nodig vond. Mijn huidige jonge paard staat erg Frans en is vrij bodemnauw dus tikt zich nogal eens aan, dus bij hem rijd ik nu wel met peesbeschermers. Ik vind het alleen vreselijk als hij op zijn mooie zwarte benen witte strepen gaat krijgen, wat ik vaak zie ten gevolge van peesbeschermers. Wie weet hoe ik dit kan voorkomen?
Laatst bijgewerkt door manubres op 27-05-15 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Re: Hoe witte strepen voorkomen bij gebruik peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:47

Niet te strak aantrekken en eraf halen indien niet meer nodig. Geen neopreen gebruiken.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:48

Wanneer de peesbeschermers goed passen, schoon en droog zijn en de benen ook dan gebeurt er niks. Witte haren ontstaan nadat de huid kapot is geweest en dat mag echt niet het komen door een peesbeschermer (die goed zit).

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:49

Ze niet vergeten eraf te halen. Ik heb er eentje met witte strepen en dat kwam omdat ik ze één keertje was vergeten af te doen. Stom, stom, stom. Maar verder, als je ze niet te strak aantrekt en ze na het rijden/loslaten weer af doet, zou het geen problemen moeten opleveren.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:51

Ilja_1997 schreef:
Wanneer de peesbeschermers goed passen, schoon en droog zijn en de benen ook dan gebeurt er niks. Witte haren ontstaan nadat de huid kapot is geweest en dat mag echt niet het komen door een peesbeschermer (die goed zit).