Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ilja_1997 schreef:Wanneer de peesbeschermers goed passen, schoon en droog zijn en de benen ook dan gebeurt er niks. Witte haren ontstaan nadat de huid kapot is geweest en dat mag echt niet het komen door een peesbeschermer (die goed zit).

Ook niet bij de wat goedkopere merken, bij mijn pony waren ze nog wel eens te groot en dan ook geen witte strepen of plekken, ook niet als ik door de plassen ben gegaan of er zand tussen is gekomen
Idd niet omlaten snachts of op de wei knallen de hele dag met kappen. 
Of is full gewoon de max?
Ayasha schreef:Hoe kan je bescherming nu vergeten af te doen. Zadel vergeet je toch ook niet af te doen.
Gebruik al zo lang ik rijd bescherming, heb nog geen enkel paard met strepen op de benen gehad. Zorgen dat ze passen en niet te strak doen.
aniquegraaf schreef:Ayasha, ik snap er ook niks van hoe je zoiets vergeet.. en net zoals jij zegt een zadel vergeetj je ook niet
Het kan altijd een keer gebeuren (en helaas is een keer genoeg voor witte strepen). In mijn geval was er een paard losgebroken terwijl ik aan het afzadelen was. Mijn paard had alleen de peesjes nog om, maar was verder afgezadeld. Dus ik heb snel m'n paard z'n stal in geschoven om met het andere paard te helpen en ben vervolgens in alle hectiek vergeten ze er daarna alsnog af te halen. Tja, poep gebeurt. Al zal het me nu niet meer overkomen (hoop ik).