Misschien een domme vraag, maar zou een kast van 47 cm breed en 47 cm diep ruim genoeg zijn om een dressuurzadel in kwijt te kunnen? De kast is wel 2 meter hoog. Ik zoek namelijk met enige spoed een kast en deze is verder heel geschikt, alleen ben ik bang dat het net te krap is.
Wie heeft hier ervaring mee en kan me verder helpen?
Alvast bedankt!
Moonlight17
Geplaatst: 27-05-15 10:27
Meet je zadel na zou ik zeggen, dan weet je het zeker. Niet ieder zadel heeft dezelfde formaten.
Dat ga ik zeker doen, alleen lukt dat vandaag niet meer dus vandaar dat ik eerst even vraag.
QuintyKelly
Geplaatst: 27-05-15 10:34
Waarschijnlijk niet. Kom namelijk op bokt topics tegen waar ze vragen naar een kort zadel en dan tot maximaal 48 cm lang. Dan zal 47 cm niet diep genoeg zijn als je geen zadel hebt voor een paard met een korte rug.
Edit: Net even gekeken met een rolmaat (niet naast mijn eigen zadel gehouden), maar ik vindt 47 cm breed ook aardig smal, mijn zadel komt daar sowieso overheen met opgestoken beugels.
Leen
Geplaatst: 27-05-15 10:47
Nee, diepte voor zadel moet minstens 60 zijn. Ik dacht zelfs 70 wil je zo een voorgevormde steun hebben. Dus Dat past ook niet als je het in de andere richting doet. Breedte zou ik ook minstens 55-60 nemen, anders ga je krassen maken.
Ik heb nog een kast die is 88 cm breed, maar 54 cm diep en 140 hoog. Dat zou dan evt. wel een optie zijn lijkt me als je het inderdaad plaatsbesparend indeelt?
Zolang ik mijn zadel maar kwijt kan, de rest is niet zo moeilijk.
Dat kan wel als je je zadel in de andere richting hangt. Er had iemand in dat topic een draaibare buis waardoor haar zadel in de andere richting hing en ze toch nog dingen erboven kon doen. Als je zadel in de andere richting hangt, moet je er natuurlijk rekening mee houden dat je ruimte moet hebben om het er over te kunnen doen aan de bovenkant.