Barefoot zadel onderhouden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Barefoot zadel onderhouden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 21:11

Hoi Bokkers ,

sinds een weekje ben ik over gestapt naar boomloos zadels. Ik heb nu 2 Barefoot zadels , Cherokee en Notting Hill.

Ik heb bij een zadel een potje speciale creme voor Barefoot zadel mee gekregen. En is er ook iets van zadel ( zeep ) reiniger ?

Bij mijn boomzadels deed ik altijd na het rijden mijn zadel afdoen met zadel zeep en zadel creme , dit wil ik ook met mijn Barefoot zadels doen.

Nachtlampje

Re: Barefoot zadel onderhouden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:12

Barefoot verkoopt ook een ledershampoo :) Die vond ik zelf ook erg fijn toen ik nog een Barefoot had. Nu gebruik ik het mooi op mijn nieuwe zadel. Fijn en zacht spul is het.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:22

Voor mijn Cherokee en eerder Arizona gebruikte ik gewone ledervet. Verzorgde ook prima en trok goed in.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:30

Het geborstelde nubuck van barefoot wordt heel glad en glanzend door vet en zadelzeep. Ik vind dat persoonlijk erg zonde, dus ik onderhoud mijn zadel alleen door met een zachte borstel stof eraf te wrijven en af en toe met olie te deppen om het leer soepel te houden.