Verschil in de verschillende modellen Premier Equine.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meiske1577

Verschil in de verschillende modellen Premier Equine.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 09:04

Goedemorgen allemaal,

Ik heb vorig jaar een topic geopend omdat ik op zoek was naar goede beenbescherming om tijdens dressuurmatig werk en lichte buitenritjes te gebruiken. Ik ben toen uitgekomen bij de Premier Equine beschermers. Tot nu toe bevallen deze best goed, en ik wil er nog een zwarte set bijkopen.

Er zijn momenteel drie of vier verschillende modellen van Premier Equine.
Mijn twijfel zit nu tussen met name de Original Eventing Boots en de Air Cooled BL1 beschermers.

De BL1 beschermers heb ik nu in het bruin. Ze bevallen in principe goed, de benen worden er nog wel warm onder maar stukken minder dan bij neopreen bescherming. Kwaliteit is prima, en ze blijven goed zitten.

Kunnen jullie mij vertellen of jullie met beide modellen ervaring hebben en wat de verschillen zijn tussen beide modellen?

De Originals zijn als set 50,- goedkoper, maar als de BL1 een stuk beter zijn qua kwaliteit is dat niet het belangrijkste. De Originals zijn zoals ik het begrijp van andere stof, maar ik kan niet goed vinden of de binnenvoering dan ook anders is en of ze bijvoorbeeld minder of anders beschermen.

Wat ik het belangrijkste vind:
Zachte bescherming welke zich goed naar het been vormt, rondom bescherming van het hele been, geschikt om zowel dressuurmatig als op het strand/ bos te gebruiken.
Goede kwaliteit die enigszins makkelijk is in onderhoud.

Tips voor andere merken als Premier Equine of de andere modellen van Premier Equine zijn ook welkom :)

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:07

AllEventing

Re: Verschil in de verschillende modellen Premier Equine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:45

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 09:28

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 17:33

Die zijn inderdaad intressant!
Worden de benen er bij jouw paard erg warm onder?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:34

nee, juist niet. Ik ben eigenlijk altijd gewend zonder enig bescherming te rijden. Alleen nu met de aanzet naar pirouette en de wat moeilijkere oefeningen wil ik toch wat beenbescherming.
De benen worden niet echt warm. Vergeleken met bandages of andere beschermers die ik ooit gehad heb is dit echt een stuk minder warm. Ik ben ze nu 2 maanden aan het testen. Ik gebruik ze zowel voor als achter en ben eigenlijk erg positief!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 21:03

Die ga ik dan zeker even onthouden :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:27

nombrado schreef:
nee, juist niet. Ik ben eigenlijk altijd gewend zonder enig bescherming te rijden. Alleen nu met de aanzet naar pirouette en de wat moeilijkere oefeningen wil ik toch wat beenbescherming.
De benen worden niet echt warm. Vergeleken met bandages of andere beschermers die ik ooit gehad heb is dit echt een stuk minder warm. Ik ben ze nu 2 maanden aan het testen. Ik gebruik ze zowel voor als achter en ben eigenlijk erg positief!

Hoe is de pasvorm van deze beschermers? Ik heb namelijk ook PE's gehad maar die zaten niet goed en vielen erg ruim.
Mijn paard is 1.61 en heeft fijne beentjes.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:39

haha, de mijne ook.
Die beentjes van mijn andalusier zijn ook erg dun.
Ik heb voor maat M (maar S zou ook kunnen )en achter maat M.
Je kan ze wel super verstellen trouwens hoor.
Overigens als je ze besteld en ze passen niet kan je ze toch ruilen?
ik kan de omvang van de benen van mijn paard eens meten?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 12:36

Nombrado, gebruik jij ze ook weleens in het water?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:49

meiske1577 schreef:
Nombrado, gebruik jij ze ook weleens in het water?

Nee, nog niet gedaan.
Wel in de regen :D
Maar ze kunnen gewoon in de wasmachine , dus dat moet denk ik geen probleem zijn.
Hoe ze dan blijven zitten weet ik niet, het lijkt mij wel, want het onderste deel zit over de kogel . Dus kan eigenlijk niet zakken.
Kijk anders hier het filmpje. Daarin kan je zien hoe hij ze omdoet.
http://www.ollashop.nl/a-934678/air-tec ... port-boot/

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:42

Ik heb de PE BL1 voor het crossen. Zelfs al springt mijn paard dwars door een sprong heen nog geen enkele beschadiging te zin op de cross beschermers, dat is denk ik het verschil met het buiten materiaal.
Kleine beentjes van paarden die 1.60 tot 1,65 zijn moet je gewoon S bij nemen, ze vallen namelijk erg ruim. Ik heb maat M op mijn paardje van 1,62 maar ik heb M genomen omdat dit paard tijdelijk is en ik straks er 1 van 1,70 krijg.
Afbeelding
Dit is dus maat M, en ze gaan draaien vandaar de tape, mijn vriendin heeft maat S op haar kleine paard en dat zit perfect.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 20:57

Ik heb de BL1 al in het bruin, ze zijn inderdaad erg stevig, ze beschermen goed. Alleen ik heb wel gewoon maat L om. Hoor vaker dat ze erg ruim vallen, maar maat M paste bij mijn paard echt niet. Terwijl hij toch niet zulke grove benen heeft... :oo Hij is 1.74m

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:28

Ik kwam de beschermers van PE ook tegen en vind ze erg interessant, qua pasvorm, ventilatie en het feit dat ze geen water opnemen.

Zijn ze wel van echt leer? Op de site van PR staat dat ze van kunstleer zijn, omdat dit duurzamer is, maar dit materiaal ademt natuurlijk een stuk minder dan echt leer