zweetblad verschuift

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muggie1988

zweetblad verschuift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 20:21

Mijn zweetblad verschuift naar achter en blijft daar tegenwoordig. Bij mij oude zadel was dat ook, maar nu heb een nieuwe gekregen en heb ik het zelfde probleem. Het is de rechter zweetblad. En draag mijn beugels over het zadel. Probleem is denk ik door anders te rijden op te lossen maar wat weet ik niet.

Heeft iemand anders dit probleem ook? En hoe is dit opgelost.

F_T

Re: zweetblad verschuift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:23

Ik snap niet goed hoe dat kan? Komt er dan ergens een knik in het leer?

Een heel zadel dat verschuift kan ik volgen, maar alleen het zweetblad niet?

muggie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 06:26

Ja het is echt 't zweetblad alle naden zijn heel en heel 't zadel gecontroleerd op losse naden e.d.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:51

In het verleden kocht ik een nieuw zadel waarbij vrij snel ook het zweetblad verschoof. Oorzaak...een gebroken boomlip. Nieuw zadel mee gekregen en na korte tijd weer exact hetzelfde. De winkelier gaf aan dat het een kwaal was van het type zadel en ik heb mijn aankoop bedrag volledig terug gekregen...erg netjes dus.

Heb geen idee of dit ook bij jou aan de orde is, je kan het eens laten checken eventueel.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:52

Dat klinkt inderdaad alsof het aan je rijden ligt, als dit bij beide zadels zo gebeurt. Zit je wel onafhankelijk (balans)? Knijp je met je bovenbenen, of zit je wat richting stoelzit? Vaak gaat het dan bij het lichtrijden mis namelijk. Tijd voor een goede instructeur en balansoefeningen :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:37

Wat je kan proberen is je rechterheupbeen een klein beetje naar voren tijdens rijden.
Vermoedelijk zit je iets scheef waardoor dit gebeurd.
Daardoor kan je bv een klapperend rechterbeen krijgen waardoor je gaat knijpen.
Goed zitles zou je zeker verder kunnen helpen!