Ik heb gisteravond een 2e hands zadel gekocht, een kieffer maat 1 VHZ.
Heb het zadel gister zonder dekjes op zijn rug gelegd en samen met stalhouder gekeken hoe hij in eerste instantie lag.
Hij sloot overal heel netjes aan, geen ruimtes over of te veel druk.
Ruggengraat en schouders lagen mooi vrij zodat hij goed kon bewegen.
Zadel bleef goed op zijn plek liggen.
Schoof niet naar voren/achteren of opzij, ook niet in stap zonder iemand er op.
Vandaag even gereden om te kijken hoe de afdrukken zouden zijn na het rijden. Ik merk wel erg veel positieve verandering met dit zadel. Hij is veel losser in de rug, geeft makkelijk mee, beweegt vrij (geen korte pasjes of andere rare dingen).
Maar nu de afdrukken. Wat vinden jullie er van?

Natuurlijk wil ik wel graag iemand er nog naar laten kijken die er voor geleerd heeft en verstand van heeft, maar als jullie nu al zeggen dat het voor geen meter past, breng ik hem liever gelijk terug dan dat ik er iemand voor laat komen.
Wat mij opvalt zijn de zweetplekken onder de knie wrongen en dat donkere plekje achter op zijn rug. En vooral dat laatste vind ik er interessant, dit heeft hij namelijk bij alle zadels.
Hij heeft wel een erg bewegelijke rug, hij zit in stap ook redelijk beroerd omdat hij gewoon echt heel bewegelijk is. Zou dit de oorzaak zijn van die donkere plek? Na het rijden zijn de haren daar namelijk ook iets door de war....
Zou het erg fijn vinden jullie mening te horen!

of ik kijk zelf op marktplaats en ik koop iets dat aanpasbaar is (meestal een kieffer) en dat al een beetje in de buurt komt!