Schockemohle sports stijgbeugel titanio

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fellow2004

Schockemohle sports stijgbeugel titanio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 19:02

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze stijgbeugels.

Ik overweeg om deze beugels te kopen. Ik rijd al jaren met ' safe' stijgbeugels, dus met aan de zijkant een elastiek. Dit voornamelijk om de veiligheid, omdat ik internationaal eventing heb gereden. Momenteel spring ik op zz niveau en heb nooit problemen gehad met deze stijgbeugels. Nu rijd ik voor iemand anders ook paarden en zij hebben schockemohle stijgbeugels en ik ben om. Voor mijn gevoel heb je meer balans en mijn beenligging is een stuk beter met deze beugels. Ook hoor ik verhalen dat deze beugels makkelijk weer ' te pakken' zijn wanneer je je beugel verliest.

Nu vind ik deze beugels erg prijzig en vroeg mij af of er mensen ervaring hebben met deze beugels en of het de prijs waard is.

Revanches

Re: Schockemohle sports stijgbeugel titanio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:16

Maar je geeft zelf uit eigen ervaring al aan dat je om bent.
Dat is toch het allerbelangrijkste?
Dan is toch aan jou de keuze of jij het waard vind om die beugels aan te schaffen? :)

Leen

Re: Schockemohle sports stijgbeugel titanio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:58

Ik vond ze heel fijn, alleen 1 nadeel. De ijzeren pinnetjes zorgde dan wel dat je voet stevig stond. Ze maakte wel mijn hele laarzen stuk. Ik had 2 keer mijn zool van laarzen moeten laten vervangen op een half jaar tijd.
Dit betrof een bijrijdpaard, ik weet dus niet of je er ook rubberen in kon doen oid. Maar dat vond ik gewoon erg rot. Qua vorm vind ik ze super, ze hangen wat omhoog van voetbed dus hielen gaan makkelijk omlaag zonder geforceerd te zijn.

Ik zou ze overigens niet zelf kopen. Mede door de prijs, en omdat ze mijn laarzen zo stuk deden :(

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 20:20

ja precies, die ijzeren pinnetjes vind ik ook een nadeel.
Ik trek nu ook expres mijn oude schoenen aan als ik met deze beugels rijd, maar dat het zo snel slijt had ik niet verwacht.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:35

Oh nog een nadeel was dat de kleur afging. Wij hadden donkerblauwe maar de binnenkant was al zilver na 1 a 2 maanden. Aan de buitenkant zaten ook al een paar zilveren krassen, ondanks dat we nooit ergens tegen gereden waren. Waarschijnlijk van in de kast te schuiven (houtenkast en met zadelhoes er nog over).

Maar ze zaten wel geweldig :') Eigenaresse reed zelf met sprenger bow balance, die vond ik 10 keer niks. Deze helemaal fijn!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:25

Ik vind het eerlijk gezegd maar raar dat je beugels van €200 wilt gaan kopen voor een betere balans en beenligging. Dit hoort toch echt niet van dure stijgbeugels af te komen, lijkt me nogal symptoombestrijding. Daarnaast zie ik niet in waarom deze stijgbeugels net zo veilig zouden zijn als veiligheidsstijgbeugels. Zogenaamd ergonomisch gevormd, maar ik zie niet in waarom je er dan niet met je voet in zou kunnen blijven hangen.

Zelf heb ik ook dure stijgbeugels (wel een stuk minder duur dan deze), maar dat is alleen vanwege het veiligheidsaspect. Ik heb namelijk Safestyle beugels die aan een kant open zijn waardoor je er nooit met je voet in kan blijven hangen. Dat heb ik dus een keer gehad en hoef ik niet nog een keer mee te maken.

Afbeelding