16"zadel maar dan voor jongedame met lange benen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anitaR

16"zadel maar dan voor jongedame met lange benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 06:19

Tips gevraagd..
Mijn dochter kan nog wel even vooruit met haar pony (pony is 1.27), ze is klein en weegt niets. Maar.. het zadel wordt te klein voor haar; ze heeft lange benen en die begint ze steeds slechter kwijt te kunnen, met als gevolg dat ze naar voren kantelt in het zadel.
Nu zoek ik een zadel van 16"met extra lange/naar voren uitgesneden zweetbladen (VZH/spring) of een 16" waar de zitting 16,5 "is. Heeft iemand ideën?
Nu heeft ze een thorowgood Ponyclub, bevalt goed ivm verstelbare boom en de korte kussens (pony heeft ene korte rug, is een Welsh)

Cemlys

Re: 16"zadel maar dan voor jongedame met lange benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 06:30

Bates pony mss? Ook stubben heeft een ponyzadel. Ik heb ooit een 17 inch stubben op een welsh a gehad (wel een pony met lengte). Zadel was wel speciaal gemaakt zonder keilkussen achter zodat het toch kort bleef

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:19

Thorowgood heeft inmiddels een LongLeg versie in haar assortiment voor de 16" en 16½" zadels. Die kost kaal €575. Ik verwacht niet dat je al gebruikte versies zult vinden, omdat ze nog niet zo lang op de markt zijn.

anitaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 17:23

Degene die mij het eerste zadel heeft verkocht nieuw, zegt dat dit al een long leg versie is. IK weet niet hoe ik dat kan herkennen? Het zadel us nu 2 jaar oud.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:31

Mijn dochter langpootmug heeft als springzadel een 16" BR Jos Lansink. Dat past mooi bij haar lange benen.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:37

anitaR schreef:
Degene die mij het eerste zadel heeft verkocht nieuw, zegt dat dit al een long leg versie is. IK weet niet hoe ik dat kan herkennen? Het zadel us nu 2 jaar oud.

Dat kan je herkennen aan de extra blokken onder het zweetblad; dus niet alleen 'knieblokken' maar ook één op klitteband aan de achterzijde, achter de knieholte.