Baby pelham, trust jointed locked?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

appydale

Baby pelham, trust jointed locked?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 20:53

Hoi
Altijd bij crossen rij ik mijn pony met een gebroken pelham bit, met een verbindingstuk. Gebroken omdat het verplicht is bij de KNHS, anders had ik liever ongebroken maarja helaas.
En ja, ik rij met een pelham bit, ik heb allemaal andere dingen geprobeerd maar niks helpt ( ik heb ook les ). Maar mijn pony is gewoon te enthousiast en te sterk.
Maar nu rij ik dus met een 'normaal' formaat pelham, maar ik bedacht bij mezelf dat ik het eigenlijk allemaal vriendelijker wil, en alle kleine beetjes helpen natuurlijk. Dus ik wil graag overstappen naar een baby pelham, zodat er net wat minder hefboomwerking is!
Nu zat ik wat rond te kijken en mijn oog viel wel erg op de baby pelham jointed locked van trust, ik vroeg me af, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik vind het wel een erg fijn idee dat de 'nare' werking van een gebroken pelham hiermee vermeden kan worden!
Maar.. Het is natuurlijk wel een duur bit.. En ik vroeg me af of hij is toegestaan opmwedstrijden?
Alvast erg bedankt!

appydale

Re: Baby pelham, trust jointed locked?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:43

Niemand :( ?

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:15

Houd er wel rekening mee dat een baby pelham gaat zorgen voor een mindere werking. Ik neem aan dat je niet voor niets de pelham erin hebt gedaan.
Je zou ook kunnen zoeken naar een ander soort bitje (pessoa bijvoorbeeld).

Heb op concours zelf altijd met dubbelgebroken pelham gereden met mijn hete springpaard. Dubbelgebroken is al prettiger dan enkel gebroken.

De jointed lock van trust ken ik niet, dus daar kan ik verder niets over zeggen. Misschien zoekfunctie gebruiken?
Bokker FCSA heeft dit bit:
Citaat:
Kijk eens naar de Trust jointed locked (baby pelham). Die is gebroken, maar kan niet doorklappen (geen notenkraker-effect). Eigenlijk is het een combi tussen enkel gebroken en ongebroken. Ik vind het een erg fijn bit!