Antares/CWD springzadel look-alike?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoogendroog

Antares/CWD springzadel look-alike?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:11

Weet iemand of er ook springzadels op de markt zijn, welke qua zit en met name kussens sprekend op een Antares/CWD springzadel lijken? Ik heb nu een tijdje op een Antares kunnen rijden en ik ben om, er is echter een probleem en da's de prijs. Bovengenoemde Franse type springzadels liggen perfect op onze paarden en zijn voor mij en man fijner dan de Stübbens en de Prestiges.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:17

Probeer eens een Albion. Pasvorm is geweldig en ze zitten ook heerlijk. Prijskaartje is wel hoog 2000-2500€ nieuw -O- , maar is nog altijd goedkoper als antares of cwd natuurlijk.
Ik heb het mijne nu al enkele maanden en ben er heel tevreden mee. Ik wou eerst een tolga maar die was nog duurder. Prestige werd ik niet echt warm van en euroriding werd tijdens het uitproberen weg geblazen door de albion :D

edit: het past op mijn beide paarden, normaal gebouwde merrie van 1m60 en dan mijn ruin van 1m83 met hoge schoft. Op mijn ruin gebruik ik wel het bontje zodat de zit mooi vlak ligt, maar wat een verademing tov van zijn vorig zadel. Beide paarden lopen er ruimer en meer ontspannen onder :j

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:24

Betadine, bedankt voor je bijdrage! Ben echter vergeten te vermelden dat ik op zoek ben naar zadels die regelmatig tweedehands worden aangeboden en dan valt de Albion af. Voor 2000 heb ik een vorstelijke tweedehandse Antares ;) , maar da's niet wat ik uit wil geven voor een zadel welke op een fokmerrie moet komen te liggen, die 3 x per week in het bos loopt.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:28

Ik zie net het woordje springzadel staan :o
Dan zou ik bij Tolga eens kijken. Hun springzadels liggen rond de 2000€. Houten boom en wolkussens dacht ik. Ze gaan heel lang mee, zitten zalig en zijn geschikt voor paarden met een gevoelige rug. 2de hands worden ze ook wel eens aangeboden.
http://www.2dehands.be/markt/2/tolga?locale=all

Ik heb zelf een Barnsby die ik al bijna 15 jaar heb en er nog zeer netjes uitziet. Die vind je ook wel 2dehands.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:33

Barnsby lijkt bij mijn weten niet in de verste verte qua zit en kussens op de door mij genoemde Franse type springzadels. Tolga is in Nederland helaas niet krijgen voor minder dan 1500, en dan moet het ook nog eens een 18 inch zijn. Veel voor mij interessante 2hands zadels zijn er meestal in 17 inch, en daar ben ik te lang voor.

Jetta

Re: Antares/CWD springzadel look-alike?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:08

Wat wil je uitgeven, zo ongeveer, dat is handiger tips geven voor de mensen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:12

Devoucoux en Forestier?
Heb hier vroeger op gereden.. en dat was gewoon genieten..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:57

Casarell schreef:
Devoucoux en Forestier?
Heb hier vroeger op gereden.. en dat was gewoon genieten..

Die vallen in dezelfde prijsklasse als antares en cwd.
Ik ben bang dat het moeilijk is een vergelijkbaar zadel te vinden voor een behoorlijk minder bedrag.....
Die Franse zadels kosten niet voor niks zoveel geld, het is gewoon top kwaliteit.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 16:00

Devoucoux, Forestier, Butet c.s., die vallen allemaal in dezelfde hoge prijsklasse. Zowel nieuw als tweedehands. Ik zoek echt een Frans type zadel, met de mooie brede platte kussens, maar dan in een prijsklasse die tweedehands onder de 1000 ligt. Ik zie op "konkoers hippiekwiek" nogal eens zadels, die erg Frans lijken, maar geen CWD, Tolga, Forestier, Antares etc. zijn. Ik denk dat ik het gewoon maar eens aan de betreffende ruiters ga vragen.

Ebony, ik weet dat de kwaliteit en het gemak ongeevenaard zijn (degene die onze paarden uitbrengt rijdt er ook mee), maar ik hoef niet zozeer dezelfde kwaliteit, maar wel het gemak c.q. de zit.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:06

Waarom mail je niet verschillende dealers van oa butet, cwd, devoucoux, antares dat je op zoek bent naar een tweedehands zadel in de prijsklasse tot 1000 euro?
Krijg je misschien wat oudere zadels maar voor 3 keer in de week rijden is dat niet erg.
Ik rij op een stal met een 10 jaar oud butet zadel maar zadel rijdt/ligt nog steeds top!
Zelf heb ik ook wel eens een butet voor 500 euro kunnen overnemen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 16:08

Da's misschien nog niet eens zo'n slecht idee! Thanks!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:11

Voor decouxoux moet je dan de duitse dealer mailen! Want er zit er geen meer in Nederland helaas.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:25

Chamberlain wellicht? Frans gesneden (dus vlak, met platte kussens en close-contact padding) en ze zitten goddelijk. Qua prijs komen deze meer in jouw buurt. Ik ben in ieder geval erg blij met de mijne, zit er heerlijk op. Kijk even bij Het Gareel, zij verkopen ze nieuw en tweedehands. :j

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:34

Sellier liberte zadel vond ik echt super fijne zadel nieuwprijs is tss de 1000 en 1400 ong.
Passen op heel vell paarden en zitten echt super lekker!

voor een 2e hands moet je wel goed zoeken denk ik (ikzelf vind ze helaas niet) maar als je er een vind dan heb je ook wat.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:02

Oh ik vergeet er nog. Saint lourdes of courbette (lemetex) zijn er wel in jouw prijsklasse te vinden en hebben toch wel een goede reputatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:52

Kun je niet een aantal franse merken een mail sturen met de vraag of ze een tweedehands hebben in jouw prijs?