De laatste maand ligt mijn zadel meer naar links op mijn paard en ik kan er niks tegen doen heb hem al meer naar rechts gelegt maar elke keer verschuift hij terug naar links. Weet iemand een oplossing of oorzaak?
Het zou misschien ook kunnen zijn dat je zelf niet helemaal recht zit, waardoor je zadel ook een beetje "scheef" wordt. Een zadelmaker kan je helpen door hem op nieuw op te vullen. Succes!
Zadelmaker zadel goed laten leggen en samen trainen naar meer rechtheid. Jij scheef/paard scheef blijft het probleem steeds terug komen. Dus totaalplaatje bekijken niet alleen je materiaal:)
Heb je les? Dan kan je instructeur misschien al even kijken naar je zit en evt. scheefheid bij het paard. Dan kan daar aan gewerkt worden. Laat hem/haar ook je zadel bekijken. Controleer je zadel zelf alvast op ongelijkmatigheden in de vulling. Een scheve boom kan je soms ook zelf zien, soms niet. Laat dan een zadelpasser komen die het zadel nakijkt en misschien bijvult, zonodig. Een goed passend zadel is zeer belangrijk voor je paard en jezelf.