Springzadel Barato Denice

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barato is een fijn merk:

Ja
1 (33%)
Nee
2 (66%)

Totaal aantal stemmen: 3

SuzanH

Springzadel Barato Denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 16:31

Hoihoi,
Ik wil graag voor mijn paard een springzadel kopen. Dit omdat ik op een dressuurzadel minder steun heb met springen maar aangezien ik niet vaker dan 1/2 x in de week spring wil ik er niet te veel aan uit gegeven. Dit moet natuurlijk niet ten koste gaan van mijn paard zijn rug. Nu viel mijn oog op dit zadel. Prijs valt helemaal binnen mijn straatje, maar zal de prijs/kwaliteit ook prima zijn?

Iemand ervaring?
http://www.ej.nl/paard/zadels-toebehore ... _4149.html

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:33

Lijkt me belachelijk weinig voor een leren zadel..... Ik zou als ik jou was dan voor een tweedehands (kunststof) zadel gaan van een wat bekender merk. Wintec bijvoorbeeld, is ook niet de top, maar nog steeds een stuk beter dan het zadel uit je link. Er zijn een paar bokkers die zadels uit deze prijsklasse gesloopt (zowel engels als western) hebben en wat ze binnenin aantroffen was pure horror.

[HAR] Zadelmarkt-zadel in stukjes

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 16:44

Die topics ken ik inderdaad :=
Maar zou zelfs de EJ zo slechte kwaliteit zadels verkopen? Ik ben juist 'bang' dat wanneer ik een tweedehandszadel koop en ik dus niet zeker weet wat er mee gedaan is (wat betreft opvullen met 'verkeerde dingen') meer ellende aanhaal.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:57

Ja, voor deze prijs kán EJ niet eens een degelijk leren zadel verkopen. Dat is simpelweg onmogelijk, alleen al fatsoenlijk materiaal is het dubbele waard (of zelfs meer). Het zal als je mazzel hebt misschien geen spijkers etc in de vulling hebben, maar qua kwaliteit van leer/wol/boom zal het zeker niet over houden. Wat zadels betreft geldt echt goedkoop = duurkoop.

Als je zo safe mogelijk wilt zitten qua pasvorm en kwaliteit in de lagere prijsklasse, kun je het beste een zadelmaker langs laten komen met tweedehands (merk)zadels.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:04

Inderdaad niet aan beginnen , je kan ook niet zomaar een zadel kopen en erop leggen , het belangrijkste is dat die past en dat kan alleen een zadelmaker beoordelen. Je zou een wintec kunnen overwegen of een leren zadel ( dat red je niet voor €150 ). Ik denk dat je beter even door kunt sparen . Ik denk dat je voor €500 wel klaar kunt zijn bij een zadelmaker , al zal dit niet het mooiste zadel worden.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 17:16

Ik ben al naar mijn zadelmaker geweest. Deze komt met tweedehands springzadels 18 inch, niet lager uit dan €700,- en deze zien er nou niet echt meer mooi uit (kaal en kapotte singelstoten) en het zijn geen dure merken. Hij vertelde ook dat tweedehands springzadels erg lastig te krijgen zijn, aangezien de meeste op gereden worden. Ook zij deze 'goedkope' zadels ontzettend snel weer verkocht..
Hij vertelde dat ik geluk moest hebben op marktplaats.

Simbaa

Re: Springzadel Barato Denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:21

Ik zie op marktplaars een paar stubben zadels voor prima prijzen! Volgens mij zijn springzadels wat makkelijker passend dan dressuurzadels?
Kan dus best zijn dat je tweedehands een prima zadel op de kop kan tikken!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:23

Al gekeken naar veelzijdigheidszadels? Sommige zadelmakers hebben ook tweedehands wintecs te koop ( daar kan je onder de €500 wel klaar zijn ). Je kan niet zomaar iets kopen op Mp zonder het te passen ( zadelmaker). Als je iets koopt via Mp heb je kans dat het niet past en dan zit je met een zadel waar je niks mee kan of je hebt geen zadel maar wel pas kosten van de zadelmaker.