wintec zadel voor fanatiek sport paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

michelle3112

wintec zadel voor fanatiek sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 16:29

Hallo
Ik heb een paard met een super gevoellige rug..
Heb er nu een wintec zadel opliggen met cair. Maat heb het gevoel dat het zadel hem niet fijn zit..
Zadel is aangepast en zadelmaker zegt dat die goed ligt maar ik zelf heb mijn twijfels over de kwaliteit hier van. Hij loopt elke dag en springt ook minstens 3 keer per week. Mij is verschillende dingen verteld hier over de een zegt dat het heel goed is omdat het makkelijk is aan te passen en het goedkoper is en de anders vind het echt meer voor recreatie paarden. Ik heb niet heel veel geld te besteden maar ben dit geklooi nu zat.
rug ook na laten kijken en is niks mis mee alleen echt fanatiek rijden last..

Anoniem

Re: wintec zadel voor fanatiek sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:31

Ik vind Wintec echt, maar dan ook echt, verschrikkelijk. De Isabell Werth vind ik dan weer wel fijn.
Om eerlijk te zijn zou ik absoluut geen Wintec op een paard met een gevoelige rug durven te leggen. Mijn ervaring is dat die kussens toch vaak harder zijn dan die van andere zadels.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:32

Mijn sportpaard loopt ook gewoon met een wintec. Alleen springt zij maximaal 2 keer per week, vind ik ook meer dan zat voor paarden maar dat is iets anders!
Als een wintec goed en fijn ligt is er niks aan de hand. Maar als jou paard aangeeft dat het zadel 'm niet lekker ligt, dan zul je naar wat anders moeten zoeken.

Kwaliteit is gewoon goed. Niet zo super als leren zadels, maar het doet het paard niet opeens pijn als het zdel gewoon correct ligt omdat het van kunstof is :+

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:02

let wel cair is niet lucht maar een soort foam wat in de winter knetterhard is. Als het zadel verder goed ligt kan je misschien het cair vervangen door wol.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:07

Ik rij al jaren rond met een wintec isabell werth met cair. Mijn paard heeft onder nog geen enkel zadel zo fijn gelopen. Of je elke dag rijdt of slechts 2 keer per week maakt niet uit. Je zadel moet gewoon fijn liggen. Ik zou net wel een wintec aanraden voor paarden met een gevoelige rug in plaats van die loodzware leren zadels.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:09

ik eb een wintec isabell werth met cair, ik vind het zelf niet heel fijn zitten maar mijn paard loopt er juist heel goed onder.
ik rij ook fanatiek dressuur.
als je het idee hebt dat het bij je paard niet fijn zit, dan zal dat ook wel zo zijn, vaak ken je je paard goed genoeg om zoiets te voelen en zien.
als de zadelmaker verder zegt dat het goed ligt, kan je er ook verder niks aan veranderen en is het waarschijnlijk dat het model hem niet fijn zit.
een heupbroek kan mij ook goed passen maar ik vind het niet lekker zitten, dat kan natuurlijk bij je paard ook zo zijn, diy model is het gewoon niet voor hem.
misschien de vorm van de boom of de vulling van de kussens.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:14

Ik heb voor mijn paard ook een isabell werth gehad. Mijn liep er ontzettend beroerd mee. Het zadel bleef kiepen zelfs met de smalste boom terwijl ze niet super smal is ( barock pinto ), ook heeft mijn paard een rechte rug en de kussens van het zadel lopen ligt rond waardoor het zadel als het ware rolt.
Het zadel zat wel aardig maar ik vond het veel te vast en opgesloten zitten door de suede.

Ik heb nu een kent en masters s serie. Dit zadel heeft ook een verwisselbare boom maar ligt echt 100x beter op mijn paard. De kussens zijn ook echt boterzacht en het is een fijn zittend zadel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:23

Wintec 500, absolute topkwaliteit. Maar het moet wel passen op je paard. Anders is zelfs het duurste zadel slecht.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:35

Een zadel is pas goed als het goed op je paard ligt. Isabel Werth heeft volgens mij wel echte sportpaarden en die gebruikt ze ook...

Maar als het niet helemaal lekker zit dan is het gewoon niet geschikt voor jouw paard. Dat kan gebeuren met een relatief goedkope Wintec maar ook met de het duurste merk.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:40

Elk zadel moet passen, de kussens van een Wintec zijn redelijk lang en rond, dit past op een bepaalt type paarden, maar bijlange niet op elk paard, op mijn merrie liggen wintecs verschrikkelijk, bij mijn ruin zeer goed.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:48

Als een zadel goed ligt en goede/veilige materialen bevat, maakt het niet uit of het een Wintec of een Kieffer is. Ik heb nu een Wintec, voorheen een oud type Kieffer en de Wintec ligt mooier. Mijn ervaring is wel dat Wintec echt moet passen bij je paard, maar voor mijn rondgeribte korte Welsh Cob liggen de dressuurvarianten verrassend goed. Zelfs de zadelmaker was positief verrast.

Als je het idee hebt dat het zadel hem niet lekker ligt, dan zou ik altijd iemand laten kijken. Maar dat is niet merk afhankelijk, slecht liggen kan ook met een Wow zadel van duizenden euri's :)

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:26

Strada of FlexEE is zeker wat voor jou!