Dalmar event boot voorbenen gebruiken voor de achterbenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky_ver

Dalmar event boot voorbenen gebruiken voor de achterbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 20:33

Hoi allemaal,

Ik was benieuwd of er iemand zijn Dalmar crossbeschermers die voor de voorbenen zijn bij de achterbenen gebruikt?

X_Michelle_X

Re: Dalmar event boot voorbenen gebruiken voor de achterbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:34

Ik heb contact gehad met Horseware om een andere reden en toen dit ook even gevraagd voor je. Ze raden het niet aan:

We design the boots to fit the front and hind legs differently, and can only recommend you use the boots for the legs they are designed to be used for.

Many Thanks
Horseware

odensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:29

Ik heb zelf ook dalmar eventing boots (voor en achter) en de beschermers voor hebben een hele andere pasvorm dan achter.. denk dus niet dat de voor beschermers geschikt zijn voor achter (heb het zelf nooit geprobeerd)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:36

Ik zou het niet doen, vaak zitten er in de crossbeschermers ook harde platen (of extra bescherming) die bij de voorbenen aan de achterkant zitten en bij de achterbenen aan de voorkant.

Als je voor dan achter plaatst ga je het hele doel dus voorbij van die beschermers

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:15

Silly1972 schreef:
Ik zou het niet doen, vaak zitten er in de crossbeschermers ook harde platen (of extra bescherming) die bij de voorbenen aan de achterkant zitten en bij de achterbenen aan de voorkant.

Als je voor dan achter plaatst ga je het hele doel dus voorbij van die beschermers

Nu hebben deze beschermers in voor en achter versie harde platen aan voor en achterzijde. maar de pasvorm van voor en achter is inderdaad wel echt compleet anders.