Omdat ik echt niet meer weet wat ik het beste kan doen, vraag ik hier om hulp.
Mijn merrie heeft altijd al een gevoelige huid gehad. Dit zorgt, vooral bij de singel, voor kale plekken en soms zelfs open wondjes. In de overgangsperiodes, van de winter naar de lente en de zomer naar de herfst, rij ik mijn paard het snelst open.
Hieronder heb ik wat foto's van de plekjes bij de oksels.

Ik heb de afgelopen 11 jaar een Forestier singel gehad. Een rechttoe rechtaan singel, van redelijk zacht leer. Als ik merkte dat ik mijn paard door reed, leende ik een singel met gel-hoes van mijn stal eigenaresse (met deze singel heb ik mijn paard nog nooit doorgereden, maar helaas kan ik in geen enkele webshop of ruiterwinkel een dergelijke hoes vinden).
Twee weken geleden is helaas het elastiek van mijn lederen singel gescheurd en de singel zelf is ook aan vervanging toe. Logisch na 11 jaar.
Nu heb ik van diverse mensen hun singel een keer mogen uitproberen. Echt van alles heb ik om gehad: een neopreen singel, verschillende leren singels, anatomisch gevormde singels. Bij bijna geen enkele singel reed ik mijn paard níet open.
Ook heb ik eenmalig een MSFC singel van iemand mogen lenen, omdat ik toen mijn paard niet open reed heb ik de gok gewaagt om zelf deze singel aan te schaffen. Een singel met super zacht leer en op internet stond dat deze "voorkomt dat het zadel naar voren schuift".
Nu heb ik de afgelopen drie dagen met deze MSFC (model F2) gereden. Ik merk dat tijdens het rijden de singel ontzettend naar voren getrokken wordt, richting de oksels (en dus ook de plekjes) van mijn paard. Ook heb ik haar heel licht doorgereden, maar wel minder dan dat ik met andere singels gehad heb.
Nu zit ik dus in een enorm dilemma. Neem ik genoegen met een singel die naar voren schuift maar tot nu toe het minst voor wondjes zorgt. Mijn gevoel zegt dat ik hier geen genoegen mee moet nemen. Alleen dan rest mij het probleem: Wat moet ik dan voor singel?
Ik hoop dat iemand misschien dé oplossing voor mij heeft. Misschien iemand met een vergelijkbare situatie van een paard met een extreem gevoelige huid.
Alle tips zijn welkom.
nergens te vinden, ik heb een stübben besteld, nieuw, toentertijd.
Heb daar ook een paar dagen mee gereden toen ik haar ook met deze open reed
)