Wintec zadels zijn niet van leer gemaakt, maar van kunststof. Bij mijn zadel zit aan de linkerkant (dacht ik) onder het zadelblad een stukje stof met daarop aanwijzingen. Schoonpoetsen met water en een harde borstel is voldoende. Dus je hoeft hem niet in te vetten
Ik doe mijn zadel als het een beetje vies is helemaal met een paar babydoekjes. Droge doek erover daarna, klaaaar. Heerlijk zo'n kunsstof zadel Het is nooit zo vuil dat er 'hard' vuil op zit.
LisaXLoll
Geplaatst: 16-05-15 09:51
Ik heb ook een Wintec , en ik doe er helemaal niks aan , behalve dat ik altijd de zadelhoes erom doe.. En ik rijd zo'n 5/6 keer per week . Gebruik hem nu zo'n 2 jaar en is helemaal goed gewoon. dusseh . tja.
Ik haal er als ik er al aan denk een vochtige doek over. Dat is met geluk eens in het jaar haha. Dat is het grote voordeel van wintec, het is kunstof dus je hebt er eigenlijk geen schoonmaken aan.
in de 9 jaar dat ik mijn zadel heb, is hij 1 keer onder de douche geweest omdat ik er met een modder kont op had gezeten. verder geen enkel onderhoud aan gedaan in al die jaren. Wat een heerlijk zadel is het toch hé