[WN] Western hoed die ook beschermt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Western hoed die ook beschermt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 16:24

Hallo bokkers,

Ik zou graag een western hoed aanschaffen (voor fotoshoots) maar vroeg me af of er ook western hoeden zijn die bescherming bieden als een cap? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat zoiets zou bestaan maar er nog nooit eentje gezien.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:26

ik denk niet dat het bestaat. in ene westernmanege waar een vriendin rijd hebben ze net sinds vorig jaar verplicht dat ze ee gewone cap moeten dragen voor de veiligheid
edit: in dit topic van 13 jaar geleden vind je misschien nog wat [WN-AM] western cap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:28

Jawel, dat bestaat wel! Heb het ook gezien, laatst nog, ik moet alleen bedenken bij wie/waar..

Loverubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:28

Het bestaat wel wij hebben zelf zo'n hoed gehad. Bij westernstore arthur hebben wij die toen laten maken, daar zetten ze een cap in je hoed

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:31

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:35

Die wil je iig zeker niet op voor een fotoshoot. Troxel maakte ze maar die is er in ieder geval mee gestopt. Afname was vrijwel nihil omdat ze er nogal raar / groot uit zien.

Nala

Re: Western hoed die ook beschermt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 18:01

Hmm het is waarschijnlijk echt alleen voor die fotoshoot, en mochten ze nou niet belachelijk duur/groot zijn dan voor vaker. Maar als ik zo hoor dat ze niet bepaald "mooi" zijn dan is het niet nodig haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:17

Ik weet zeker dat ik ze ergens heb gezien, en dat op de foto het denk ik echt niet heel erg opvalt... Ik zit er mijn hersens over te kraken wat waar en hoe ik het nou toch heb gezien. Maar ik kan in elk geval zeggen dat ik, juist voor de foto of van een afstand (close-ups durf ik niet zeker te stellen) het er best prima uit vond zien.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:24

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:32

Telpeva schreef:

Deze beschermd voor geen meter aangezien het alleen maar een kunststof potje is wat je in je hoed doet. Er zit dus geen foam bij in wat in een cap wel zit.
En verder ja en nee ze zijn er wel, maar gruwelijk duur. En nee ze zijn er eigenlijk niet. Bijna alle fabrikanten die ze gemaakt hebben, hebben het alweer opgegeven. Oa Troxel. Ze zagen er idd groot uit en er was gewoon geen vraag naar. Mede omdat ze er zo lelijk uit zagen. Is er geloof ik nog 1 firma die ze maakt, maar die komen kwa prijs in de klasse van de allernieuwste dressuuruitvoering hoedjes (heb iets gezien van een 3000 euro) :D Omdat ook de dressuurhoedjes niet meer conform de eisen zijn, hadden ze daar iets nieuws voor bedacht. Maar dus niet te betalen.

Als het dus voor een fotoshoot is, zou ik toch maar gewoon een hoed opzetten.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:34

Ik weet iemand die een caphoed heeft. Ik geloof dat ze ook op bokt zit.
Maar ze is nu op draversmeeting.
Weet het niet 100% zeker hoor. Maar dacht van wel.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 21:38

Mijn probleem is ook nog dat ik een groot hoofd heb, namelijk 59 cm, dus een caphoed zou er waarschijnlijk ronduit belachelijk uit zien hahaha.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:45

rina schreef:
Telpeva schreef:

Deze beschermd voor geen meter aangezien het alleen maar een kunststof potje is wat je in je hoed doet. Er zit dus geen foam bij in wat in een cap wel zit.
En verder ja en nee ze zijn er wel, maar gruwelijk duur. En nee ze zijn er eigenlijk niet. Bijna alle fabrikanten die ze gemaakt hebben, hebben het alweer opgegeven. Oa Troxel. Ze zagen er idd groot uit en er was gewoon geen vraag naar. Mede omdat ze er zo lelijk uit zagen. Is er geloof ik nog 1 firma die ze maakt, maar die komen kwa prijs in de klasse van de allernieuwste dressuuruitvoering hoedjes (heb iets gezien van een 3000 euro) :D Omdat ook de dressuurhoedjes niet meer conform de eisen zijn, hadden ze daar iets nieuws voor bedacht. Maar dus niet te betalen.

Als het dus voor een fotoshoot is, zou ik toch maar gewoon een hoed opzetten.

Oh dat is wel heel jammer, bedankt dat je het zegt. Ik ben dan niet de ts van dit topic maar ik had deze helm op mijn verlanglijst staan, eigenlijk om dezelfde reden als ts: om veilig in kledij op een paard te zitten zonder dat de cap het plaatje verstoord of dat het onveilig zou zijn. Dan kijk ik toch maar even verder voor iets anders dat een betere bescherming biedt!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:30

Ja Telpeva ik ben ook voor veiligheid. Maar dat potje is echt schijnveiligheid. Is ook al vaker hier op bokt besproken. Hij was zelfs een paar jaar geleden verplicht voor de jeugd in Duitsland, maar ook hier zijn ze er dus afgestapt omdat hij dus echt niet beschermd.

Ik draag dan ook maar gewoon een cap :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:12

RUI → WN-TR