Wit sjabrak op wit paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MeneerMicky

Wit sjabrak op wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 09:33

Ik wil graag een wit sjabrak voor mijn verzorgpaard.
Maar nu komt het probleem. Hij is bont en zelfs na het wassen is een wit sjabrak veel witter dan hij is en lijkt hij verschikkelijk geel (vooral zijn sokken)

Nu zat ik eens rond te kijken en kwam ik uit op Off White maar buiten de Anky pads zijn die ook weinig te vinden en ik wil er graag peeskappen bij is dezelfde kleur maar die ben ik in Off White nog niet tegengekomen.

Toen zag ik Champagne maar ik weet niet hoe dat op wit staat omdat ik daar geen voorbeelden van kon vinden.

Er zullen vast nog veel meer net niet witte kleuren zijn maar ik kan het zelf niet vinden.

Als jij een foto hebt van een net geen wit sjabrak op jou bonte/witte paard dan zou ik dat heel fijn vinden en als je links hebt naar site's die ze verkopen dan ben ik helemaal gelukkig hahah :D

Alle reacties met wit op wit kan wel hoor hoef ik niet te lezen want ik heb hem wit op gehad en ik vind het gewoon echt heel erg vies staan zegmaar.
En inderdaad op sommige witte paarden kan het wel maar het eene witte paard is het andere niet :)

Afbeelding

Snorlex

Re: Wit sjabrak op wit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:34

Wit met een gekleurde bies?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:35

Ik rij dressuur met een blauw dekje, omdat mijn paard zo wit is. Maar misschien ook niet het antwoord dat je wil zien?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:35

Wit is niet meer verplicht toch tegenwoordig?

Kan je niet een heel licht grijs dekje vinden? Dat staat chique denk ik en kan je ook makkelijk combineren.
Champagne vind ik persoonlijk niet zo mooi, lijkt naar mijn mening teveel op een vergeeld wit dekje dan dat het zo hoort.

MeneerMicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 09:37

@friesam opzich zou een andere kleur ook kunnen maar ik vind zelf het witte heel erg mooi :)

@snorlex dat kan ook maar dan blijft het nog zodra hij begint te zweten dat er een groot kleurverschil is, binnenkort ga ik naar een paardenbeurs die vaak ook veel witte sjabrakken verkopen dus dan ren ik eerst naar die stapel met een goede foto van hem zodat ik het een klein beetje kan vergelijken haaha

@MarliesV het is ook niet persee voor wedstrijden maar ook omdat ik het zelf mooi vind, en ik vind zelf al snel voor wedstrijden een andere kleur dan wittinten niet zo chic meer.
En daarom vraag ik ook over champagne, heb het nog nooit in het echt gezien dus durf het niet te bestellen omdat het zo geel lijkt inderdaad op fotos haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:40

Champagne op wit, lijkt geel.

Ik zou dan kijken naar wit met een gekleurde bies idd.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:43

Ik heb een net niet wit dekje met een bruin randje op mijn (vos)bonte. Een randje helpt ook erg, dan breekt t een beetje. Geen idee waar ie te koop is alleen (heb m niet zelf gekocht)...

Ter demonstratie, hier op mijn super smerige paard:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jorretje op 13-05-15 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MeneerMicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 09:45

Zo'n wit bedoel ik dus haha maar is zo weinig te vinden jammer genoeg en dan vooral met bijpassende peesjes is helemaal onmogelijk volgensmij hahaha. Ik heb het ook niet nodig dus ik heb de tijd om te zoeken maar ik zou het wel heel erg graag willen :)
Er is wel een plan om te gaan starten met wedstrijden maar daarvoor moeten we eerst nog een lange weg trainen want zover zijn we nog niet maar omdat ik zulke eisen heb ben ik wel vast aan het zoeken :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:46

Dan neem je best een creme wit. Is inderdaad niet de bedoeling dat je paard viezig toont door een veeeel te wit dekje :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:47

Afbeelding

Wit paard met andere kleur :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:48

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:48

MeneerMicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 09:50

@marliesV en @betadine maar daar zit dus weer een tekst etc op :) ik wil een effe dekje met desnoods een biesje en bij mijn zoekresultaten komen er heelveel die dan niet meer leverbaar zijn of advertenties van 5 jaar geleden dus veel verder kwam ik daar niet mee. heb nu wel peesjes gevonden in offwhite via marktplaats dus dan nog blijven zoeken naar het anky sjabrak offwhite die misschien nog wel voor een leuk prijsje tekoop komt ooit

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:52

En een zadelvormig dekje?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:53

Laatst bijgewerkt door Snorlex op 13-05-15 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:54

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:01

Off white dekje op een nog niet helemaal wit paard... was tijdens studentenwedstrijd, ik vond het niet echt een mooie combi.

Afbeelding

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:13

Ik rij met een grijs dekje op een witte, een wit dekje maakt hem heel vies.

Afbeelding
Normaal rij ik wel met een zwart jasje en grijs oornetje maar dit is het jasje van mijn zus, was die van mij kwijt. :') met een zwart jasje is het wel een mooi geheel.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:31

Denk dat dit het dekje is hierboven op de tinker http://www.ej.nl/paard/zadels-toebehore ... _1208.html
En Champagne http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... -champagne

In dat geval zou je de peesbeschermers natuurlijk ook in dezelfde kleur als je biesje kunnen kopen, waarschijnlijk makkelijker te vinden, en wordt minder vies :D Overigens heeft BR ook nog peesbeschermers in de kleur champagne ;)

Deze is ook in heel veel lichte kleuren http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-P ... -bies.html

http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-P ... biza-.html

En eventueel de optie om heel lichtblauw te doen? Dat staat wellicht wat frisser dan beige- en champagnetinten ;)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:13

Afbeelding

Mijn schimmel met mijn witte wedstrijddekje

Christelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:16

Als je een wit sjabrakje neemt hoort daar dan ook weer een rijbroek bij in diezelfde kleur enz. anders valt het ook weer zo op, dat het één wel en het ander niet wit is.. ik zou inderdaad ook gaan voor zwart/blauw ofzoiets.. :)

LynnRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:59

Ik denk dat het inderdaad al veel minder 'geel' maakt op het moment dat er een gekleurd randje om het witte dekje heen zit :)