Zelf vliegendeken vermaken naar uitrijdeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cynderella81

Zelf vliegendeken vermaken naar uitrijdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 15:19

Omdat ik in de winkels niet echt kan vinden wat ik zoek, zit ik te twijfelen of ik zelf een vliegendeken ga ombouwen naar een vliegen uitrijdeken.
Wij zitten hier in bosrijk gebied en afgelopen zomer was echt een drama mbt dazen! Mijn jongste merrie is een ware dazen magneet maar diverse dazenvallen en een zebra burka brachten veel verlichting. Echter een buitenrit was pas mogelijk in de avonduren en zelfs dat was hartje zomer geen doen meer :(
Die ellende wil ik nu voor zijn, dus ik zoek een zebra uitrijdeken, met hals, loopsplit, buikflap, lange staart flap die zelfs in de maat 215 ruim valt (225 zou helemaal ideaal zijn). Blijkbaar zijn die moeilijk te vinden....

Nu is het natuurlijk best een beetje eng om zomaar een schaar in een goede deken te zetten dus ik ben nieuwsgierig of anderen dit al eens gedaan hebben en hoe dat beviel.

Ik hoor het graag :j

miccamaaike

Re: Zelf vliegendeken vermaken naar uitrijdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:22

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:25

Zie dat deze geen buikflap heeft, maar wellicht is die er dan zelf nog wel aan te maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:26

Ik lees even mee.. Ik wil precies hetzelfde gaan doen. WIl een zadeluitsparing maken en dan als laatste de buikflap erom met zadelen.

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 15:34

@miccamaaike, ja dat is misschien een optie maar ben bang dat dat meer werk is dan zelf een zadeluitsparing maken.
Ik begrijp best dat de fabrikanten een uitsparing bij de singel maken zodat de ruiter kan drijven zonder dat er slijtage plekken in de stof ontstaan, maar naar mijn idee geef je de dazen dan toch nog te veel mogelijkheden om te bijten. Ik wil haar het liefst van top tot teen inpakken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:37

Alleen een rijdeken helpt ook niet genoeg. Ik heb zo'n deken als hier genoemd wordt en nog stampt mijn paard enorm naar zijn buik.

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 15:50

Oké ben dan blij dat ik niet alsnog die gok heb genomen!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:34

Ik heb ook zelf een buikflap aan mijn vliegen-rijdeken gemaakt. gewoon met klittenband over de lengte. Goed te doen, en paard vind het fijn :-)
maar een gewone vliegendeken ombouwen heb ik (nog) niet gedaan eigenlijk.