kentaur dressuurzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KingChay

kentaur dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 20:58

Hallo allemaal.

Na een lange zoektocht eindelijk een passend zadel gevonden voor mijn merrie een kentaur dressuurzadel.

Nu is het een superzadel maar ik vind mijn zit er niet goed in.

De laatste tijd reed ik ook niet echt met een dressuurzadel dus is het gewoon terug gewenning mss ?

Het heeft dikke kniewrongen en een mooie zit maar met mijn beugels een gaatje langer voel ik me te ' vrij '
Een gaatje korter zweer te 'vast'

Moet ik het gewoon terug wennen of wat is jullie advies ?

Hier even een fotootje van het zadel:

Afbeelding

Alvast bedankt chay & river

Loesjeex

Re: kentaur dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:00

Het is vast weer even wennen maar misschien zou je tussen het te korte gaatje en het te lange gaatje van je beugels nog een gaatje bij prikken! :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:10

Niet doen. Een zadel moet gewoon goed zitten. Kentaur is prima prijs/kwaliteit verhouding, maar bij mij hoef je er ook niet mee aan te komen. Ik kreeg last van heel m'n lijf met weken therapie tot gevolg. Na hem maanden te hebben laten verstoffen toch weer eens gepakt en de dag er op liep ik gelijk weer krom. Lag dus echt gewoon aan dat zadel.. Dan zit ik toch liever op m'n huidige Passier zadels.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:11

Ik heb zelf ook een Kentaur (Medea II) en ben helemaal gek van dit zadel :-)
Ik wou ook al zeggen, gewoon een gaatje ertussen prikken? Heb ik in mijn singelstoten ook gedaan :-)

Heb je foto's van jou in het zadel, TS?

Mliiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:16

Hier ook een kentaur elektra zadel, erg fijn zadel. Kun je je beugels zowel boven als onder het zweetblad plaatsen? Dat wil ook nog wel eens lengteverschil geven, misschien net genoeg zodat je been wel fijn in het zadel komt te liggen.
Ik heb dat wel, als ik mijn beugels onder het zweedblad plaats merk ik meteen dat ze iets langer zijn.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:18

Ik had een euroriding diamant, en heb toch echt een aantal weken moeten wennen aan mijn kentaur! Inmiddels zit ie prima!

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 23:36

Bedankt voor de reacties.

Neen ik heb geen foto van mij in het zadel, wat zou u misschien kunnen zien ?

En jha ik kan mijn beugels eronder doen dit kan ik inderdaad wel eens proberen bedankt :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 23:43

Ik heb ook de Medea en ben er helemaal weg van! Wat een fijn zadel. Ik heb ook een gaatje tussen twee gaatjes in.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 00:29

Ik heb ook lange tijd een Kentaur gehad, de Penelopa. Ik kon er ook totaal niet op zitten, heb hem nooit lekker vinden rijden. Ik viel heel erg achterover en ik vond hem erg hard.
Aangezien ik een paard heb met een zeer moeilijke bouw en dit ongeveer het enige zadel was dat paste, heb ik het zadel toch gekocht. Later spijt van gehad, want als je zelf niet goed zit kan je paard ook niet goed lopen.
Ik zou het dus niet doen en doorzoeken naar een zadel waar je wel goed op kunt zitten :)

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 07:12

Ik ga het wel nog even de tijd geven.
Dit is ook slechts een tijdelijk zadel.
Ze staat nog niet zo mooi in haar spieren en een zadel zoeken dat voor haar paste was een hel.

Deze heeft een uitgesneden boom, iets wat je al niet veel vind laat staan in een grotere inch maat.

Vanaf ze in haar spieren staat ga ik een zadel op maat laten maken.

Moet het dus wel even met deze doen maar vroeg eens ervaringen.

Zal het een van de dagen eens testen met zo een gaatje tussen in :p