Norton Pro dressuurzadel van kunststof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Norton Pro dressuurzadel van kunststof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 07:56

Heeft iemand ervaring met dit zadel?
Is de kwaliteit net zo goed als een Wintec500 of een ander duur A-merk? (ja, mijn ervaring met Wintec is dat het absolute topzadels zijn die heel lang meegaan en absoluut niet onder doen voor enig zadel van 1500 euro of meer. Enige nadeel is dat het zadel nog wel op je paard moet passen en Wintec niet altijd de ideale pasvorm heeft).
Past een Norton zadel op een paard met hoge schoft, maar brede schouder en brede rug?

CM_

Re: Norton Pro dressuurzadel van kunststof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 07:57

Nee ze hebben absoluut niet dezelfde kwaliteit.
Slijten erg hard en pasvorm is vaak een drama.

Ik zou eerder kiezen voor een goed tweedehands A merk, en daar valt wintec ook niet onder..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 08:13

CM_ schreef:
Nee ze hebben absoluut niet dezelfde kwaliteit.
Slijten erg hard en pasvorm is vaak een drama.

Ik zou eerder kiezen voor een goed tweedehands A merk, en daar valt wintec ook niet onder..

Het is niet voor mij. Wintec is een absoluut A-merk. De duurdere leren variant heeft dezelfde boom en is dan ineens wel een A-merk? Nee, Wintec is echt een A-merk waar je 10 jaar garantie op krijgt. Ik rij zelf al 8 jaar intensief met een wintec. Maar helaas past in dit geval bij een vriendin een wintec niet.
Leer heeft natuurlijk voordelen, maar kunststof zeker ook.
Maar kennelijk is Norton net als Thorowgood toch een stuk minder? De kent en masters zadels hebben dezelfde boom als de thorowgood, maar het kunststof van de thorowgood is helaas bagger.

kaj

Re: Norton Pro dressuurzadel van kunststof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:41

Ik kan niks zeggen over norton want die heb ik nooit in handen gehad maar thorowgood is naar mijn mening een heel stuk beter dan wintec. Ik heb sinds anderhalf jaar een thorowgoodzadel T8 high wither dressuurzadel op mijn paard liggen en de prijs/kwaliteit verhouding is echt super. Zadel ligt als een huis, nog geen slijtage te bekennen en zit ook nog lekker. Dit zadel is dan wel half leer moet ik zeggen.(alleen de zweetbladen zijn van kunststof, de wrongen, kussens, singelstoten, zitvlak is allemaal leer)

De ouderwetse thorowgoodzadeltjes waren heel anders van kwaliteit maar de huidige zadels zijn echt prima.