Ervaring beugels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Ervaring beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 20:32

Ik wil graag nieuwe stijgbeugels. Heeft iemand ervaring met deze? (zijn van de epplejeck, die van 39 euro)
Afbeelding

wat zijn de voor en nadelen van deze beugels?
wat is het verschil met bijvoorbeeld de bowbalance van sprenger en andere duurdere beugels die flexibel zijn?
en welke beugels zijn zeker aan te raden?

cabochon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:44

De beugels van Sprenger heb ik al meer dan 10 jaar aan mijn dressuurzadel en zijn nog steeds heel mooi.
Aan mijn springzadel heb ik de goedkopere versie van de Paardengruiter en eigenlijk functioneren die ook prima.

Angela

Re: Ervaring beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:48

Ik heb van die soortgelijke goedkopere gehad bij mijn vorige paard, maar telkens scheurde het omhulsel dat om de zijkanten heen zit binnen enkele maanden. Na een jaar waren ze dusdanig slecht dat ik ze weer moest vervangen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:51

Ik heb toen ik nog bijna geen knieproblemen had ook van die goedkopere gehad.
Die werken voor mij toen prima.

Maar na een ongeluk had ik wat ernstigere problemen en heb ik bow balance beugels aangeschaft.
En wat een verschil zeg!

Ik was eerst al blij met de ''gewoon'' flexibele, maar nu wil ik echt niet meer anders dan sprenger.
Op het moment heb ik 1 paar bow balance en 1 paar system 4 en ze bevallen beide goed!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 21:06

oh oke, ben nu aan t twijflen of ik voor de goedkope zal gaan of die bow balance, heb zelf namelijk wel last van men knieen (wws overbelast door paardrijden) dus weet nie wat t best is

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 22:24

En heeft ook iemand ervaring met steigbeugels met zo'n breed voetstuk?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:10

De bow balance is vele malen prettiger als gewone flexibele. Betere ondersteuning.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:18

Ik heb ook de bow balance, heb mijn knie en enkel stuk. Vind ze zo fijn. Als ik op een ander paard stap mis ik ze echt zo erg. Ik heb er ook nog gpg adapters tussen zitten. Lekker duur, maar wil nooit meer anders!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 09:02

dan denk ik toch voor de bow balance ga
mensen raden ook freejumps aan, iemand daar ervaring mee? is t echt die 250 euro waard?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:08

LiannePuthzy schreef:
oh oke, ben nu aan t twijflen of ik voor de goedkope zal gaan of die bow balance, heb zelf namelijk wel last van men knieen (wws overbelast door paardrijden) dus weet nie wat t best is

Doen die bow balance. Ik ben aan het revalideren van een knie operatie. Eerst had ik de gewone aan mijn springzadel hangen omdat mijn bow balance aan mijn dressuurzadel hingen. Dat zadel was niet meer goed, dus omgehangen en wow wat een verschil voor mijn knieën. Ik ga er nog een set bijhalen zodat ik aan beide zadels (ja nu nieuw dressuurzadel) die beugels heb.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 09:47

dan denk ik voor de bow balance ga,
maar eerst de vraag afwachten wat de ervaringen zijn met de freejumps vind t namelijk een hoop geld voor een paar plastieken beugels (als t plastiek is)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:11

ik weet niks van dit soort beugels, heb geen last van zere knieën, dus deze beugels gelukkig ook nooit nodig gehad.

Wel wil ik wat zeggen over de freejumps: het ziet er voor jou als (sorry) "leek" misschien uit als een stukje plastic, als productontwerper zie ik een goed design, maar vooral een heel goed ge-engineerd ontwerp. Het is meer dan gewoon een stukje plastic, er zijn speciale technieken toegepast om de juiste sterkte te krijgen etc etc. Ik zal je niet vervelen met het technische verhaal. In elk geval, je koopt voor 250e iets meer dan een stukje plastic. Of ze die 250 euro helemaal waard zijn, kan ik natuurlijk niet bepalen, aangezien ik ze nooit geprobeerd heb.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:12

Mijn voorkeur ligt bij de bow balance, met mijn zwakke enkels wil ik nooit meer iets anders!

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:14

Heb zelf ook een jaar de bow balance en laatst mijn zadel naar de zadelmaker dus kon niet rijden.
Heb toen een keer op mijn zus haar zadel gezeten met normale beugels.....heb het geweten. Hele dag last gehad van mijn enkel.
Bedacht me niet dat het toch zo'n verschil was totdat ik weer met normale beugels had gereden.

Myhorse20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:17

Ik heb altijd last van mn enkels als ik in normale beugels rij

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 13:11

en hoe zit t als je valt, gaat je voet dan makkelijk uit de beugel? (bow balance)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:15

Heb geen ervaring met de goedkope versie. Heb de bow balance. Belachelijk duur maar ze zijn mij heilig. Nooit meer last van knieen heupen en enkels.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 18:56

ik ga gewoon voor de bowbalance, helaas nog wel even wachten totdat ik geld er voor heb, komt vast wel goed als ik geslaagd ben (dfoe dit jaar eindexame) ofzo

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:51

Ik heb ervaring met beide. Bow balance waren na 8 jaar intensief gebruik op, en had even geen budget voor nieuwe. Die goedkope waren binnen een jaar verroest en té flexibel geworden. De Bow balance zijn echt hun geld waard, ondersteunen veel beter. Ik wil echt niet anders meer!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:49

Omdat ik de Bow Balance best duur vond had ik ook goedkope gekocht, ze zijn nu wel iets aan het roesten maar voor aan mn dressuurzadel zijn deze nog goed genoeg. Sinds kort heb ik voor aan mn springzadel de Bow Balance en wat een verschil! Eerst kon ik 10 minuten rijden en had dan heel veel pijn in mn enkels en nu kan ik zonder problemen rijden. Ook vind ik het brede voetbed vooral met springen heel fijn.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 18:14

ga toch ect voor bow balance, vandaag in de EJ geweest, en de bow balance voelde ook veel steviger aan en van betere kwaliteid, en t voetbed was breder als de goedkope met schakels

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:30

Met 25% korting wat Epplejeck of divoza weleens hebben is het een leuke deal. En scheelt nogal. Heb ik toen ook gedaan samen met een kortingsbon

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:17

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:52

Oooh die van gpg gaan ontzettend piepen en kraken :oo Daar word ik persoonlijk stapelgek van. Wat het verschil tussen die 2 sprenger beugels wil ik ook wel graag weten.