Stuiterend in een barefoot ?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steef159

Stuiterend in een barefoot ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 14:22

Ik ben opzoek naar een nieuw zadel, er is een zadelpascervice geweest om een aantal zadels te passen.

Ik wilde eigenlijk voor een barefoot cheyenne gaan, deze paste wel maar ik had het gevoel erg te stuiteren in het zadel en niet erg in balans te zitten. dit viel me erg tegen dus vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft.
Ik wilde graag weten of meer mensen het sluitergevoel met de barefoot hadden en hoe je dit zou kunnen oplossen.

ik heb ook nog het zadel van Ghost gepast model Quilty piccolo maar deze komt een stuk duurder uit, dus moet ik hier nog even voor doorsparen

Helene83

Re: Stuiterend in een barexoot ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:28

Ik heb ook een barefoot cheyenne. Moest in het begin inderdaad erg mijn balans vinden in het zadel, dit komt voornamelijk omdat het zadel geen wrongen heeft en je dus echt een onafhankelijke zit moet creëren. Ik rij nu meer dan een jaar met het zadel en helemaal nergens geen last meer van!! Het zal je denk ik verbazen hoe snel je zit beter wordt.
De quilty heeft wel wrongen geloof ik? Ik heb een groot vermoeden dat het hier aan ligt.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:30

Steef159 schreef:
Ik ben opzoek naar een nieuw zadel, er is een zadelpascervice geweest om een aantal zadels te passen.

Ik wilde eigenlijk voor een barexoot cheyenne gaan, deze paste wel maar ik had het gevoel erg te stuiteren in het zadel en niet erg in balans te zitten. dit viel me erg tegen dus vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft.
Ik wilde graag weten of meer mensen het sluitergevoel met de barefoot hadden en hoe je dit zou kunnen oplossen.

ik heb ook nog het zadel van Ghost gepast model Quilty piccolo maar deze komt een stuk duurder uit, dus moet ik hier nog even voor doorsparen

En een ander model van Barefoot dan? Op de Cheyenne zit je idd erg vrij.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:34

Zoals Helenalena schreef is het even opnieuw zoeken naar je houding en evenwicht. Ik heb dat probleem ook gehad toen ik mijn Barefoot Cheyenne kocht. Vooral in galop leek het alsof ik opnieuw moest leren rijden... :')
Maar na een tijdje ben je er aan gewend. Krijg je een goed onafhankelijke zit van!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:38

Ja met boomloos moet je leren zitten en dan is het zooo fijn. Ik stuiter juist in een ander zadel!
Barefoot cheyenne zit als een huis hier. Vind het super fijn dat ik mijn paard zo goed voel! Heb weleens een andere barefoot op een fries gehad en dat was een regelrechte ramp, vloog er in de galop zo vanaf.

Steef159

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 08:36

Dankjewel voor julie reacties
De quilty heeft inderdaat kleine vrongetjes. Ik stuiter vooral in draf en helemaal als ik doorzit haha.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:45

In 'gewone' engelse zadels wordt je meer in een houding gedwongen en heb je veel steun. Op een Barefoot moet je zelf zitten. Op deze manier ontwikkel je wel een goede, onafhankelijke zit! Ik moest in het begin ook erg aan de mijne wennen :) (Een BF Arizona)