[WN] Dé perfecte laarsjes, waar te vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Castellon

Dé perfecte laarsjes, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 21:55

Westernlaarsjes vinden dus.
Net die die dan perfect zijn zeg maar.
Dat valt nog niet mee hier in NL zeg! Ariat magnolia sunflower, die zijn het wel <3

Afbeelding
Maar die zijn hier weer niet te koop. Maar zoiets dus. Ariat Heritage Western vind ik ook prachtig.

Afbeelding

Bij Kramer zag ik de Heritage Roper, maar ik twijfel over de wat vierkantige roper-uitvoering... ik vind die teruglopende hak van de Western mooier, dus als ik dat zou kunnen vinden....

Kleurtjes in stiksels, aparte stiksels of juist andere tint bruin mag ook zeker, maar over het algemeen zijn het de wat zachtere kleuren die ik het mooiste vindt.

Ben niet merkgebonden, maar zoek wel echt degelijke boots. Ariat, Sendra of ander merk is prima, liefst tot 250 euro.
Iemand tips voor fijne (web)shops in Europa (Duitsland?)?

(hoop dat ik dit hier in het juiste subforum plaats, zo niet, dank voor het verplaatsen naar de juiste plek)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:56

En de gewone Sendra laarzen? Niet perse voor paardrijden, maar ze hebben ontzettend veel soorten! Ook lijkend op die je nu plaatst.
Heb geen ervaring met western-rijden, dus wie weet sla ik helemaal de plank mis haha.

Edit: Met mijn neus gelezen, :7 Sendra heb je al in gedachten. Dan zou ik lekker op internet rondneuzen. Ben genoeg van dit soort Sendra laarzen tegen gekomen op het net!

Icrack

Re: Dé perfecte laarsjes, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:00

Kun je ze niet bestellen via de paardendrogist?

amber28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:02

ik weet niet waar je precies woont maar in rotterdam noord is er een winkel die ze nog met de hand maakt dacht ik.

de winkel zelf heet strieder lederwaren volgenswij waren ze max 300 maar dat weet ik niet zeker

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:27

Paardendrogist en westernlaarzen? Das nieuw voor mij :-)
Er zijn zat westernstores die vele soorten laarzen verkopen. Belangrijkste is passen of je ze ook echt lekker vindt zitten. Zeker als je ze dagelijks rond de paarden gaat dragen.

Neus eens rond bij Sheplers of Drysdales op hun sites voor de vele soorten.
Arthur heeft ook veel laarzen maar niet alles staat op de webstore.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 22:35

Dank jullie voor het snelle meedenken!

@Simbaa, ik zoek ook niet persé naar rijlaarzen. Ze zullen regelmatig op stal en afentoe op het paard belanden... Maar in principe gewoon zulke laarzen die je de hele dag overal aan wil hebben :) En als ik m'n best doe kan ik ze ook gewoon nog leuk onder een andere outfit aan ;) Ik had vroeger zo'n paar waar ik ZO gek op was.
Maar toen ze echt compleet uit elkaar vielen moest ik er uiteindelijk toch afstand van doen.
Sendra heeft tot nu toe nét niet wat ik zoek (ik ben ook een pietlut hoor); of supererg boven budget, maar ik doe nog eens een zoekrondje. Dat is altijd goed!

Ervaring met fijne, betrouwbare webwinkels is welkom, maat gaat natuurlijk een gok zijn bij online bestellen, dus als het niet al te ingewikkeld terugkan is dat een pré.

Icrack, paardendrogist verkoopt dat soort dingen geloof ik niet, als ik het zo zie, maar thanks voor je input!

Amber, ha! Dat is inderdaad wat ver, ik woon zeg maar aan de andere kant :) Ik ga wel even zoeken op de naam, als het écht perfect is maakt de afstand wat minder uit, en Rotterdam is leuk genoeg voor een dagje uit ;)

Cissy, thanks! Zat westernstores... ah, had iedere stad maar vier westernstores zeg! Er zijn er zo weinig! Ik weet eigenlijk alleen Arthur ;) Heeft Arthur meer dan op zijn site staat? Dan is het wellicht het tripje waard.
De sites die je noemt ken ik niet, ga ik ook meteen op kijken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:01

Cowgirl store vind ik zelf erg goed. Ze doen regelmatig een bestelling naar Amerika, dus je zou even contact op kunnen nemen of hun leverancier daar het soort laarzen heeft wat jij wil. Ik heb dat toen gedaan voor hele simpele laarzen (die ik dus nergens kon vinden eerst...). Ze hebben me geholpen bij het kiezen van de maat en de laarzen zitten erg lekker en precies goed. Super goede service dus! Het enige nadeel is dat ze dus niet terug gestuurd kunnen worden op het moment dat je ze mee laat bestellen uit Amerika.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 06:28

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 07:14

Ze hebben ze niet in het assortiment, maar dat wil niet zeggen dat zij ze niet kunnen bestellen :-)

Ik kan zelf bv erg moeilijk mijn Ariat spullen direct ergens in een webshop oid kopen, maar bestellen is vaak wel een optie. Bosgra in Hardergarijp bv kan bijna het hele assortiment van Ariat bestellen gaven zij bij mij aan. Zij nemen contact op met Ariat zelf...je zou eens kunnen bellen.
Wat de maat betreft heeft een dealer van Ariat vaak wel een voetmeter om te kijken welke maat geschikt zou zijn en zou passen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 07:51

Ik heb de Ariat Heritage Rough Stock Western Boots, die heeft een rondere neus. Gekocht bij Westernpartners. Zij hadden toen de Heritage ook, maar die was voor mij te smal op de kuit. Zij bestellen in Amerika. Is zeker een telefoontje waard als het om dat soort laarzen gaat.
Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:35

Arthur heeft zoveel spullen dat het niet te doen is om alles in de webshop te zetten. Bezoekje is zeker aan te raden!
Al is het maar om verschillende merken te passen en dan verder te shoppen.

De westernstores staan in de sticky bovenaan deze pagina.
Laarzen die regelmatig op stal vertoeven wil je bijv niet aan naar een verjaardag of naar je werk, ze nemen de geur vd stal aan nl. Tenzij je op een verjaardag van paardenmensen komt hahaha!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:32

Ik zou dat ook niet combineren, die geur poets je er niet effe uit. :n

Check inderdaad even welke winkel bij jou in de buurt zit, da's toch wel makkelijk. :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:11

Ik heb de Ariat Heritage R Toe (die van jouw plaatje dus). Heb ze nu al 2,5 jaar en ze zitten echt heerlijk! Zijn echt super laarzen. Enige nadeel is dat er geen spoorhouder zegmaar op zit. Dus met sporen rijden is wel lastig met die laarzen. Hou daar wel rekening mee..
En ze zijn ook heel smal. Ik heb heel smalle voeten en ik pas ze perfect. Denk dat je er met een brede voet dus niet in past. Je kan het beste gewoon naar een winkel gaan en wat laarzen aanpassen! Het is natuurlijk gewoon heel belangrijk dat ze goed zitten.
Ik heb ze gekocht bij een heel leuk westernwinkeltje in Westerbork (het dorpje dan natuurlijk). Helaas is die failliet.. Maar Arthur heeft ze dacht ik ook. En het is ook gewoon heel leuk om daat wat rond te snuffelen O:)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 20:17

Dank voor al jullie meedenken en goede tips! Weer allerlei nieuwe opties en ideeën. :)
Zo kom ik er vast uit!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:20

Ik weet niet waar je ze kan vinden.... Maar de laarzen die je laat zien TS vind ik echt geweldig!!! En dan niet om mee te rijden maar als dagelijkse schoen! Love it <3 Dus ik ben ook benieuwd waar je die haalt :D

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:55

Ik zie nu net dat ze op de Boktmarkt staan, al gezien?

Maat 39, bij bokker Esgaroth

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:58

Ik kan Cowgirl Store ook aanbevelen :j hele fijne webshop met een eigenaresse die heel goed met je meedenkt! En ze kan ook buiten haar standaard assortiment om laarzen bestellen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:55

De 2de die je zoekt staan nu op bokt markt te koop maar met een andere tooling.
Die heb ik zelf ook te koop nieuw.

Je kan boots het beste bestellen bij profitack (emailen en zeggen dat je deze boots wilt). Duurt meestal maar een week of 3 tegen dat je ze in huis hebt. Gelijk welke Ariats, verzending gratis voor die prijs.
Daar ben ik al enkele keren erg goed mee geholpen :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:06

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:11

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:12

raya00 schreef:
Westernlaarsjes vinden dus.
Net die die dan perfect zijn zeg maar.
Dat valt nog niet mee hier in NL zeg! Ariat magnolia sunflower, die zijn het wel <3

[ Afbeelding ]
Maar die zijn hier weer niet te koop. Maar zoiets dus. Ariat Heritage Western vind ik ook prachtig.

[ Afbeelding ]

Bij Kramer zag ik de Heritage Roper, maar ik twijfel over de wat vierkantige roper-uitvoering... ik vind die teruglopende hak van de Western mooier, dus als ik dat zou kunnen vinden....

Kleurtjes in stiksels, aparte stiksels of juist andere tint bruin mag ook zeker, maar over het algemeen zijn het de wat zachtere kleuren die ik het mooiste vindt.

Ben niet merkgebonden, maar zoek wel echt degelijke boots. Ariat, Sendra of ander merk is prima, liefst tot 250 euro.
Iemand tips voor fijne (web)shops in Europa (Duitsland?)?

(hoop dat ik dit hier in het juiste subforum plaats, zo niet, dank voor het verplaatsen naar de juiste plek)

Ik heb exact dezelfde laarzen te koop, maat 39 en een roze binnenkant! :')
van ariat
3 x gedragen

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 20:05

Ik ben vandaag geslaagd, helemaal blij met mijn superfijne, perfecte laarsjes! *\o/*
Deze zijn het geworden (nou ja, die van mij zijn nét een tint donkerder):
Afbeelding

Dank voor jullie fijne meedenken en alle tips!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 08:19

Ah! Mooi hoor! Veel plezier ermee +:)+

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:38

Ik "woon" al ca 12 jaar in Ariat Heritage van jouw afbeelding. Ik heb een herenmaat genomen wegens brede hoge voet en dikke kuiten;).
Mijn eerste paar bruine 12 jaar geleden gekocht in Alberta bij Lammles in Calgary, en mijn tweede paar 3 jaar geleden zelfde winkel maar nu in het zwart. Dit jaar ga ik weer naar Calgary nu met mijn zoontje van 8 jaar, zijn broer en zus zijn daar ook en ga heerlijk shoppen bij Lammles. Hopelijk wil mijn zoontje ook een paar mooie laarzen:)
Degene die jij hebt zijn ook heel mooi maar voor mij beetje tr smal in de schacht;)