kieffer inzell excellent wow of blehh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fionami

kieffer inzell excellent wow of blehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 17:56

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Tevens ben ik benieuwd of dit zadel een smalle twist heeft of juist niet. Er valt weinig te vinden over dit zadel helaas. Of ik zoek niet goed. ..wat ook een grote kans is ;)

idefix4

Re: kieffer inzell excellent wow of blehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:33

Als ie op je paard past en hij zit lekker, dan is het een wow. Als ie te smal is voor je paard en hij zit niet lekker is het een bleh.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:58

Ik heb de Kieffer Inzell exclusive en ik ben er verliefd op <3

En ik heb heel wat zadels gereden. Ik heb rugproblemen en kom van veel zadels kreupel af maar hierin kan ik zonder problemen rijden. Het is geen diep zadel, tenminste ik heb de middeldiepe zit. Ze zijn er wel dieper (maar daar krijg ik dus rugpijn van). Maar wel zacht.

Dit zadel heb ik gekozen omdat ik een tijdelijk dressuurzadel zocht dat kort was en makkelijk aanpasbaar. Ivm een jonge pony. Bij kieffer kan de voorboom versmald of verbreed worden zonder dat het ten koste gaat van je zadel. Bij de nieuwe modellen is het systeem helemaal eenvoudig. En de kussens zijn goed aanpasbaar.

Ik had in mijn hoofd om als ze uitgegroeid was te gaan kijken naar een IJslanderzadel naar deze gaat mooi nooit meer weg. :D

Het heeft idd een smalle twist. Ik kon mijn beugels 2 gaten langer doen. Dus het scheelt echt met mijn andere zadel. Als ik daar nu op ga zitten moet ik altijd even wennen omdat het in het begin zo breed voelt. En dat is een normaal zadel.
Je moet wel even opletten als je tweedehands koopt. De exclusive is smal. Maar de versie met alleen 'inzell' minder.

Kieffers ken ik nog van vroeger als kwaliteit met goede pasvorm en zit en dit zadel maakt het helemaal waar. Eh.. had ik al gezegd dat het echte liefde is? O:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:44

De pasvorm is wel veranderd, maar voor de rest zijn het prima zadels. Mits ze passen natuurlijk. ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 07:44

Met nog steeds die kussens vastgezet met een schroef i.p.v. normaal stikken zoals de meeste zadels doen?

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 11:29

Dank Jullie voor de reacties!

Natuurlijk moet mijn paard het zadel goed passen.dat is natuurlijk een must.maar @sybelle.die rug/heup problemen heb ik ook. Ik hoop dat dit de uitvinding is!fijn dat het zadel zo bevalt bij jou!

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 12:24

Wat is eigenlijk het verschil tussen de exclusive en easy fit?

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:30

Exclusive is de benaming van deze boomvorm en materiaal.
De exclusive + easy fit heeft kopijzers om de voorboom te verbreden/versmallen. Easyfit is vanaf 2010
De exclusive versie zonder easy fit gaat met een druksysteem.
De nog oudere zadels zonder exclusive boom gaan met infrarood.

Het wordt wel door een zadelmaker gedaan. Dus het is niet dat je bij de easy fit even zelf je ijzer kan wisselen zoals bv bij wintec.

Het staat hier allemaal uitgelegd: http://www.kieffer.net/adjustment/

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 16:10

Super sybelle. Helemaal duidelijk.dank je voor de duidelijke info!