Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nslove schreef:Mijn pony heeft bij z'n mondhoeken het kapot.
Ik rij nu gewoon soms met een halster onder het hoofdstel
en doe de teugels dus aan de rondjes van het halster.
Dit gaat voor nu wel even goed, maar voor altijd is het niet handig.
Haikaa schreef:https://www.youtube.com/watch?v=vfdaxoM6nIs
zo heb je ook snel een bitloos (sidepull) hoofdstel, mocht je een "gewoon,ouderwets" hoofdstel hebben, was ook mijn eerste
lissisanne schreef:Misschien een beetje oftopic: maar waarom accepteerd het paard het bit niet? Heb je het bit laten nakijken door een bitfitter?
Het zou namelijk ook gewoon kunnen zijn dat het bit niet lekker in zijn mond past (te dik/dun/groot/klein/verkeerde vorm) waardoor hij het niet accepteerd. Zeker omdat je zelf aangeeft dat je liever met een bit naar buiten gaat is het misschien waard om te laten controleren.
Fem schreef:Geen ervaring mee. Ik rijd zelf bitloos, maar dan gewoon met touwhalster
Vind het er ook een beetje provisorisch uit zien, het hoofdstel is natuurlijk gewoon gemaakt als bithoofdstel en niet als bitloos-hoofdstel.
Fem schreef:Geen ervaring mee. Ik rijd zelf bitloos, maar dan gewoon met touwhalster
Vind het er ook een beetje provisorisch uit zien, het hoofdstel is natuurlijk gewoon gemaakt als bithoofdstel en niet als bitloos-hoofdstel.
SamCas schreef:Fem schreef:Geen ervaring mee. Ik rijd zelf bitloos, maar dan gewoon met touwhalster
Heb mij eens in een sidepull gelezen. En moet zeggen dat ik het helemaal niet lelijk vind om zo ding aan het hoofdstel te maken.
Touwhalster lijkt mij weer niets, is dat niet erg scherp op de huid.
Prince schreef:Simpele oplossing is ook neusriem eraf, sidepull aan de bakstukken. Makkelijke en goedkope oplossing.
voorbeeld :
[ Afbeelding ]