Pony druk onder zadel, ligt het probleem bij het zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

natascha_M

Pony druk onder zadel, ligt het probleem bij het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 13:56

Hey,

ik weet niet zeker als het hier goed staat, sorry als dat zo is. :(

Ik heb van de eigenaar van mijn verzorgpony een zadel gekregen, alleen als ik rij zonder zadel is er niks mis met het rijden niet haastig of druk, maar als ik het zadel er op doe dan is de pony niet te houden. Verder ligt het zadel erg goed en is er een goede check gedaan naar een fout in het zadel ( gebroken boom door val van pony met zadel) wat het dus niet is. Is er iemand die mijn kan helpen zodat we weer met plezier kunnen rijden. _/-\o_

gr. Marijke

Angela

Re: Pony druk onder zadel, ligt het probleem bij het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:22

Is het zadel ook echt goed nagekeken op hoe het op de pony ligt, ook beweging? Want dit klinkt toch wel echt als last van het zadel.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:45

Ik zou iemand langs laten komen die ook naar de pasvorm van het zadel kijkt ipv alleen een veiligheidscheck bij het zadel doet. Dat zegt niks over de pasvorm namelijk.

Ik weet niet in welk gebied je woont, maar je zou hier eens kunnen kijken: www.zadeldeskundigen.nl

natascha_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 11:24

Bedankt voor jullie hulp. We hebben een goeie oplossing gevonden voor het rijden! ;)