Zadelproblemen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ravehinnik

Zadelproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 14:41

Ik heb onlangs ( 6 maanden geleden ) een tweedehands dressuur zadel gekocht. Nu heb ik ook een veelzijdigheids-zadel dat tegen een springzadel aanhangt. Mijn paard loopt wel goed en lekker onder dat zadel, daarbij loopt ze altijd mooi in de aanleuning en met dat dressuurzadel bijna niet. Ik denk dus nu dat het komt door het zadel. Ik heb in die 6 maanden gewoon 5 tot 6 dagen per week gereden met dat zadel en af en toe met het springzadel. Denken jullie dat het aan het zadel ligt en waar in de buurt van Waverveen en Uithoorn zit een goeie zadelmaker dat jullie weten ? Wat voor soort adviezen hebben jullie een beetje...?

Greetz

Murloc

Re: Zadelproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:49

Het klinkt inderdaad alsof het aan het zadel ligt, is je zadel ook gepast door een zadelmaker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:52

Wie heeft het zadel gepast toen je 't kocht? Kun je die niet nog even een keer laten kijken?
Zit het zadel jou ook goed, en klopt jouw houding en zit ook als je met dat zadel rijdt? Als je bv te ver achterop de lepel zit, heeft je paard daar ook last van.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 15:31

Let op hè, want een zadelpasser wil altijd iets aan je verdienen en zal dus snel geneigd zijn je huidige zadel af te keuren. Ik vind de geste van Sonja een goede, laat de verkoper nog eens kijken.

ravehinnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 17:03

Ik heb het na laten kijken door verschillende mensen die weten wanneer het goed ligt alleen zijn ze geen van alle zadelmakers. Ze zeiden wel dat het goed ligt. Ik wilde het laten checken door een zadelmaker maar doordat er veel mensen mij vertelde dat het goed lag en dat niet hoefde heb ik het niet gedaan. Ik heb nu wel het verschil gezien dus ga het denk ik toch maar even laten checken

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:14

Laat de verkoper nog een keertje kijken.

ravehinnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 09:49

de verkoper is wel een beetje lastig want die woont in drenthe en ik in het zuiden van noord holland
:/

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:33

Over je vraag van een goede zadelmaker... Ik weet wel welke je niet wilt hebben en dat is John Kool. Zeer zeer slechte ervaringen mee. Een goede is Irma wormgoor maar ik weet niet of zij ook in het westen komt.
Verder klinkt jou verhaal mij bekent.. Nieuw zadel des tijds aangeschaft bij John kool en altijd een "lastig paard" gehad. En vorige week woensdag een ander zadel gepast en lief ontspannen dier en waslijst aan afkeuringen bij mijn eigen zadel, matchend met klachten van het paard en bevindingen van de osteopaat. Dus ik zou zeker er iemand bij gaan halen om het zadel na te laten kijken op geschiktheid voor je paard!