bit verschuift

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samxoxo

bit verschuift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 20:54

hoi!

mijn bit verschuift best erg in de mond. ik heb een dubbelgebroken met een hoge neusriem en een sperriem. Het bit past gewoon goed, maar soms steekt er een heel stuk uit. Wat kan ik hier aan doen?

Dankjewel!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:56

Niet aan 1 teugel trekken. Een bit verschuift alleen als de druk niet aan beide zijdes gelijk is. Zorg dus dat je links en rechts gelijke druk houdt.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:57

Als het bit in de mond verschuift past het bit dus niet. Een bit hoort stabiel in de mond te liggen, zodat je paard geen last heeft van het bit dat heen en weer schuift tijdens het bewegen. Het kan ook zijn dat de bakstukken een gaatje korter moeten.
Doet dit probleem zich voor tijdens het rijden? Het zou dan misschien zo kunnen zijn dat je dusdanig in de mond trekt dat het bit heen en weer schuift.

samxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 21:00

Viktor238 schreef:
Als het bit in de mond verschuift past het bit dus niet. Een bit hoort stabiel in de mond te liggen, zodat je paard geen last heeft van het bit dat heen en weer schuift tijdens het bewegen. Het kan ook zijn dat de bakstukken een gaatje korter moeten.
Doet dit probleem zich voor tijdens het rijden? Het zou dan misschien zo kunnen zijn dat je dusdanig in de mond trekt dat het bit heen en weer schuift.

Dankjewel, nee vooral als ik ernaast loop. ik houd hem dan maar aan 2 teugels zodat het stabiel is maar dat doe ik dan blijkbaar niet genoeg :9

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:08

Misschien een ander soort bit proberen?

Ramzi

Re: bit verschuift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:54

Afbeelding

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:44

Neem een kleiner bit, als het bit schuift in de mond dan is je bit te groot.