Welk boomloze zadel is dit en hoe gebruik ik hem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GixWillsNino

Welk boomloze zadel is dit en hoe gebruik ik hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 08:22

Ik heb een aantal spullen gehad bij mijn paard een tijdje terug, waaronder dit zadel. Nu was ik de kelder aan het opruimen en kwam ik hem weer tegen.

Maar wat is het eigenlijk?

Afbeelding
Afbeelding

Er zit inmiddels wat stof op.

Nu weet ik inmiddels dat er een pad onder hoort? Zat er niet bij, zadel was helemaal kaal verder.
Hij is heel erg licht verder.

Ik weet niet of ik dit zadel wil houden, mocht ik het willen verkopen lijkt het mij ook wel handig om weten wat het precies is.

Sababber

Re: Welk boomloze zadel is dit en hoe gebruik ik hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:32

Dit lijkt me een imitatie van de barefoot cheyenne. Ik heb alleen wat inzicht in het echte spul van barefoot zelf. Als het goed is kan je in de voorkant de 'pommel' er uit halen en daar een pommel in doen die past hem passend te maken op je paard. Daarnaast idd een pad er onde met vulling. Allemaal te vinden bij de echte barefoot.

GixWillsNino

Re: Welk boomloze zadel is dit en hoe gebruik ik hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 09:15

Dat ga ik vanmiddag eens nakijken.
Hoe weet je welke pad eronder goed is? Moet je daar ook een zadelmaker voor laten komen of is dat universeler dan een 'normaal' zadel?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:19

Geen zadelmaker, er moet een pad onder met inlages om ruggengraadvrijheid te creëren. Eigenlijk losse kussens zeg maar. Pad zal rond de 100 euro kosten, maar zonder is het niet als zadel bruikbaar, enkel als bbp zonder beugels.