Welke vliegendeken??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Welke vliegendeken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 21:34

Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede vliegendeken, maar het zit nog niet mee. Heb de Bucas geprobeerd, maar die zit wat strak bij de borst en de hals is wat lang voor mijn NWR pony.
Mijn eisen aan de deken zijn:

* Liefst met losse hals en lang genoeg om de hals te beschermen
* UW werend
* Met buikflap
* Goede pasvorm
* Maat 175, als hij groot valt zelfs 165.

Wie kan mij helpen? En welke ervaringen hebben jullie met verschillende merken vliegendekens?

Vlinder2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:01

Voor mijn (stevige) Kwpn-er heb ik de Amigo Bug Buster: deze zit op de borst ook redelijk strak, maar blijft wel mooi op de schoft liggen. De buikflap hangt los en de singels zijn niet korter in te stellen. Verder een fijne deken. Lang op de benen, ben er nog niet over uit of dat een voordeel is. Verder 1 bilkoord. Blijft mooi liggen.
Voor mijn haf heb ik een QHP vliegendeken met buikflap. De buikflap sluit wel mooi aan en is goed in te stellen met de 3 singels. Nadelen; de voorsluiting is met riempjes en het heeft 2 bilkoorden. De deken schuift helaas tot over haar schoft en geeft daardoor nogal druk.
Bij beide dekens heb ik geloof ik een hals en kopstuk, maar die gebruik ik nooit. Van de QHP heb ik het kopstuk wel eens gepast, maar dat paste voor geen meter.

Amaryllis

Re: Welke vliegendeken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:18

Deze seizoensgebonden dekenvraag mag je stellen in het centrale topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=120&t=1670536

Daarom hier een slotje.