Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sizzle schreef:Ieder merk meet en noemt dit anders.
Als 'leek' is dat echt vreselijk onoverzichtelijk. De blauwe Thorowgood heet medium-wide maar is redelijk smal.
Zo is bij bepaalde euroriding zadels 30 cm heel smal waar het bij andere modellen juist super breed is. Massimo heeft ook een hele andere maatvoering dan prestige bijvoorbeeld.
Ligt overwegend aan de lengte van de takken.
Manifesto schreef:Ja dat idee had ik al,
Medium Wide.. Maar ik wilde een idee hebben (voor bijvoorbeeld massimo) welk kopijzer maat dit ongeveer zou zijn..ik denk namelijk niet dat het 33 is?
Johnnydepony schreef:Ik heb het niet nagemeten maar las ergens dat medium/wide overeenkomt met 83 graden (en das redelijk smal imo maar goed ik heb er een van over de 100 graden)
Bonita_Bon schreef:Blauw staat ongeveer gelijk aan 32 ongeveer en is in 'normale maten' redelijk smal ja! Maar thorowgood noemt dat dan weer medium-wide, ze hebben smal, medium-smal, medium-wide, wide, extra wide, extra extra wide en de zilveren boom zelfs extra-extra-extra wide. Er gaat wat mis met hun maatvoering haha! Je zadelmaker heeft dus gelijk!
). Ik vind het vooral lastig als 'leek' dat ieder merk een aparte benaming geeft aan zijn bomen, kamerwijdte, boombreedte, 1,2,3 of S-M-L of graden of kleuren. Gelukkig heb ik een fijne zadelmaker/passer die veel tekst en uitleg geeft, maar zelfs dan nog is het een moeilijk verhaal!