Daaleman zadel aanmeten? Wat is jouw ervaring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eduard007

Daaleman zadel aanmeten? Wat is jouw ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 14:13

Zo nou het onderwerp zegt het al... Ik ben onwijs benieuwd
Of er mensen zijn die hun ervaring over deze zadels willen delen.
Ik heb een afspraak gemaakt om een zadel aan te laten meten voor mijn
bijna 6 jarige ruin... Aangezien het zo onwijs veel geld is hoop ik dat ik
er goed aan doe. Daarom ben ik benieuwd of er mensen zijn die de afgelopen
jaren een zadel hebben laten aanmeten en welk type en evt keuzes jij toen gemaakt hebt.
En natuurlijk wat je van het zadel vindt :D

Alvast ontzettend bedankt voor de mensen die de tijd nemen om een reactie achter te laten *\o/*

ubimone

Re: Daaleman zadel aanmeten? Wat is jouw ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:22

Ben ook in t bezit van een Daaleman zadel.
Dit is wel al een aantal jaar geleden aangemeten (lees 12 jaar)
Ben super blij met mijn zadel en zit als een huis!
De service toen was al prima dus zal zeer waarschijnlijk alleen maar beter geworden zijn sinds ze groter geworden zijn.
Toen werkte ze nog vanaf thuis.
Dus qua type kan ik je ook niet veel wijzer maken.
Hoop dat je wel iets hebt aan mijn reactie.

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 14:24

Thanks Ubimone! Het helpt sowieso om te horen dat je er blij mee bent!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:28

Ik vind ze helemaal niks. Vind ze persoonlijk hard zitten! Maar dat verschild natuurlijk per persoon!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:28

Ook ik heb 15jaar geleden mijn Daaleman dressuur aanlaten meten voor mijn ex-paard. Ik heb dit zadel nog steeds, zit als een huis en past op meerdere paarden.

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 14:38

Gek is dat toch hè! De ene vindt het niet zitten en de ander vind het als een huis zitten. Heel bijzonder blijf ik dat vinden. Ik heb zelf vrij snel last van mijn rug dus hoop dat het zitgedeelte wel bij mij past

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:55

Ik had vroeger voor mijn wedstrijdpaard ook een Daaleman dressuurzadel...2e hands gekocht toen... dit is zo'n 13 jaar geleden. Ben er ook altijd heel tevreden van geweest !

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:01

ik heb er 8 jaar geleden 1 aan laten meten.
mijn paard heeft een moeilijke en wat doorgezakte rug en 2 andere zadelmakers konden niks voor mij doen.
zadel bleef naar achteren schuiven en op een gegeven moment reed ik op hun advies met een borsttuig en een zadelpad eronder.
daaleman heeft hem compleet op maat gemaakt en hij lag super. wat ik wel vreemd vind is dat hij hem niet zelf af komt leveren en kijkt hoe hij ligt. hij werd opgestuurd.

hetzelfde toen het zadel opgevuld moest worden. ik had ze gebeld voor een afspraak en er werd aan mij gevraagd hoeveel cm hij opgehoogd moest worden en of ik hem op wilde sturen. dan zouden ze hem opvullen en terug sturen.
dat vind ik wel slecht. ik heb er geen verstand van en voor hetzelfde geld zijn er nog meer aanpassingen nodig die mij niet opgevallen waren.
hij is toen wel langs geweest om te kijken hoeveel hij aangepast moest worden en hij is alsnog opgestuurd naar mij toen hij klaar was.
ik vond wel dat de verf vrij snel van de zadelbladen waren. ik heb 1 buitenritje gemaakt van 2 uur en de bladen waren al half kaal. ik vond het zadel wel hard zitten en heb er een gel-overtrek overheen gedaan. volgens mij kan je dat ook in laten bouwen of zo.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:03

Hier iemand met een nieuw daaleman zadel, een bruine veelzijdigheid met 2 kleuren leer en wit stiksel, extra lange singelstoten (die voor dressuur) voor meer contact met het paard en extra zacht zitvlak erop laten maken. Heerlijk zadel!

Edit: hier zijn ze met aanmeten en afleveren geweest en komen nog een keer voor extra controle gratis bovenstaande verhaal is dus bij ons niet t geval geweest.

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 15:12

Nou de extra zachte zitting is dus een vereiste :D begrijp ik.
Ik zou het zadel via een winkel aanschaffen dus zij staat sowieso voor een stukje service en opvulwerk.
Dank jullie wel voor de reacties! Heel fijn om te lezen

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:13

Heb nu mijn tweede Daaleman zadel. Heerlijk zacht zadel, is nu 3 jaar oud en nieuw laten aanmeten.
Vorige Daaleman was tweedehands.

Mijn zadel heeft geen verkleuring of slijtage. Is een keer aangepast voor een ander paard en ligt echt fijn op mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:22

Prima te spreken over Daaleman! +:)+ .

Wil echt nooit meer een ander zadel. Voor mijn paard als voor mijzelf.

ldeGraaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:24

Het paardje dat ik nu rijd heeft een daaleman. Ik vind hem heerlijk zitten, alleen ligt hij niet goed op haar rug (er zijn weinig, erg weinig zadels die bij haar goed liggen.
Daarom gaan we opzoek naar een ander zadel.

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 15:28

Pffffffffff voel me een stuk beter! Zelfs een beetje blij stiekem!
De zoektocht die zadels heet _-:(
Fijn hoor dat er veel mensen goede ervaringen hebben

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:30

Ik heb er echt mee gereden tot het tot op de draad versleten was :D Denk dat ie uiteindelijk meer dan 25 jaar oud was :Y)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:53

Hebben de Daaleman zadels nog steeds zo'n nauwe ruggegraadvrijheid ? Dat was voor mij de reden om destijds niet voor een Daaleman te gaan namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:55

Maris schreef:
Hebben de Daaleman zadels nog steeds zo'n nauwe ruggegraadvrijheid ? Dat was voor mij de reden om destijds niet voor een Daaleman te gaan namelijk.

Ik heb al jaren Daaleman zadels en die hebben helemaal geen nauwe tussenruimte. Daaleman past kale bomen op het paard en maakt daar het zadel op. En past dit aan, aan het paard.

Er is geen standaard type Daaleman zadel.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:05

Misschien is het dan veranderd. De Daaleman zadels die toen (10 jaar geleden ) werden aangemeten hadden allemaal een zeer smalle ruggegraadvrijheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:06

Oh wat jammer dat jij die ervaring heb. Mijne is heel anders. Tien jaar geleden had ik ook al een Daaleman....

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:01

Ik heb al zo'n 15 jaar op maat gemaakte Daaleman zadels, uitermate tevreden over. De ruggegraatvrijheid van Daaleman zadels zou ik als normaal omschrijven maar zeker niet wijd, Daaleman zelf zegt daarover dat kussens het gewicht over de gehele rugspier horen te verdelen en dat dat ook de stabiliteit van het zadel ten goede komt. Klinkt voor mij meer dan logisch.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:16

Hier ook een daaleman liefhebber.
Heb een boterzacht eventing zadel al jaren en kan nog jaren mee.
Dressuur zadel ook super plezier van gehad maar verkocht wegens vervroegd pensioen pony.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:18

Mijne is super fijn. Een bruin dressuur zadel met de kleinste wrong die ze hadden. Ik heb in de eerste twee jaar dat ik mijn paard had, vier of vijf verschillende zadels gehad en met allemaal kreeg ik na verloop van tijd problemen. Van schuiven tot knellen tot extreem naar voren hellen. Toen ik het zat was heb ik een Daaleman laten aanmeten, die heb ik nu toch al zo'n 4 jaar en ligt nog steeds als een huis. Ik moet er alleen een enkele keer een bontje onder leggen omdat mijn pony erg kan wisselen qua gewicht, maar dat zou ik met een ander zadel ook hebben.

Verder ben ik er niet zo zuinig op als ik zou moeten zijn; ik ben ermee naar het strand geweest - toen zat 't van boven tot onder vol zand- en ben er ook een aantal keer per ongeluk mee te water gegaan (soms is het dieper dan het lijkt :D ). Een ander zadel had ik volgens mij weg kunnen gooien, maar deze is echt nog goed en mooi.

Ik raad het dus 100% zeker aan. Het heeft me wel wat gekost, maar ik hoef niet meer elk jaar een nieuw zadel, of meerdere keren per jaar laten opvullen enz. dus uiteindelijk heb ik waarschijnlijk juist een hoop geld bespaard door 1x deze goede investering te doen!

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 23:50

Blij blij en nog eens blij!
Dat geeft de mens vertrouwen *\o/*

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 06:28

Hier helaas slechte ervaring. 2e hands zadel overgenomen die voor mij prima zat, voor mijn paard helaas erg slecht. Na een half jaar is Daaleman geweest en heeft m meegenomen, opgevuld oid en met de post retour gestuurd. Dus hij checkte bij mij niet of hij toen wel goed paste. Zadel bleef schuiven over de schouder, maar dat zou aan mijn paard liggen. Het voorstel was daarna om een nog een keer op te sturen. Maar het gaf mij weinig vertrouwen dat iemand over de telefoon kan inschatten wat er moet gebeuren om daarna opnieuw met de post terug te sturen en het eindresultaat te kunnen zien.
Ik vind ze dus weinig kundig.

Ik heb Ninon Schutte erbij gehaald. Nu een maatzadel laten maken, zij komt terug hoe vaak nodig zonder extra kosten. Perfect zadel nu.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:14

UnlimitedS schreef:
Ik heb al zo'n 15 jaar op maat gemaakte Daaleman zadels, uitermate tevreden over. De ruggegraatvrijheid van Daaleman zadels zou ik als normaal omschrijven maar zeker niet wijd, Daaleman zelf zegt daarover dat kussens het gewicht over de gehele rugspier horen te verdelen en dat dat ook de stabiliteit van het zadel ten goede komt. Klinkt voor mij meer dan logisch.

jaaa...hehe, eindelijk zadelmakers die het snappen.
Het hele koninklijke huis rijd met Daaleman (ook de rijdende garde) het zal dus wel goed zijn ;)