teleurgesteld maar weer opzoek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

teleurgesteld maar weer opzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 11:03

Hallo bokkers
Ik heb al langer een "zadel probleem "
Voor mijn forester met een korte rug, bijna geen schoft en brede schouders wil ik graag een passend zadel dressuur of vzh richting dressuur willen
Ik dacht dat mijn zadel goed was aangepast. Over dr 200 voor betaald exclusief anatomische dure singel
Nu heeft ander erna gekeken en nogsteeds schuift het naar vore en knelt bij de schouders

Nu denk ik erover ander zadel bij iemand (wie o wie in Groningen of Drenthe met veel kennis en eerlijk advies liefst die inruilt

Wat voor zadels zijn aan te raden voor haar bouw

maralyn

Re: teleurgesteld maar weer opzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:04

200 euro? of 2000 euro?

Bij wie heb je je zadel laten aanpassen, mag ook op pb natuurlijk!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:46

Hoelang geleden is je zadel aangepast?

Larisa van Boer & Peerd Diever kan ik je aanraden.

Maar wanneer je zadel eerder niet meer goed gelegen heeft en na de aanpassingen goed passend is.
Kan het zo zijn dat wanneer je weer gaat rijden je paard weer meer groeit in de bespiering (wat eerder niet kon omdat het zadel niet goed paste) je dan al gauw weer een controle moet hebben of aanpassingen aan het zadel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:51

Zadelmakerij Westeinde heb ik goede ervaringen mee. Zit in Drenthe maar komen door het hele land.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:01

maralyn schreef:
200 euro? of 2000 euro?

Bij wie heb je je zadel laten aanpassen, mag ook op pb natuurlijk!

denk idd ook dat we het dan toch hebben over 2000 euro als je teleurgesteld bent over het geleverde.
anders denk ik dat de singel een beetje paarlen voor de zwijnen is.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 12:19

200 hebben we het over. Ik heb het niet over een op maat gemaakt zadel. Mijn eigen zou aangepast worden,zodat ie minder zou schuiven en uiteindelijk dus gewoon niet meer haar schouders knelde

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:22

Maar elk zadel wordt op maat gemaakt lijkt me?
Mijn zadels zijn zo gemaakt dat ze op hun eigen rug goed liggen, als ik ze omwissel zitten ze voor geen meter.

John Kool geprobeerd?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:46

Elin_ schreef:
200 hebben we het over. Ik heb het niet over een op maat gemaakt zadel. Mijn eigen zou aangepast worden,zodat ie minder zou schuiven en uiteindelijk dus gewoon niet meer haar schouders knelde

ah dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen. ik las het alsof je een zadel gekocht had en aan had laten passen voor 200 euro (tezamen).

nu weet ik niet wat voor aanpassing er aan gedaan is en wat aanpassingen normaal kosten natuurlijk.. dus ik weet niet in hoeverre er ook echt goed werk geleverd is en kon worden voor die prijs.. maar uitgaande van dat je er ook nog eens een dure singel bij gekocht hebt, denk ik niet dat je op de cent beknibbled zult hebben..

ik zou teruggaan naar diegene die hem aangemeten heeft en aangepast heeft.. hij moet maar uitleggen waarom het zadel dan nog steeds knelt.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 13:01

Ess_Ramona schreef:
Maar elk zadel wordt op maat gemaakt lijkt me?
Mijn zadels zijn zo gemaakt dat ze op hun eigen rug goed liggen, als ik ze omwissel zitten ze voor geen meter.

John Kool geprobeerd?

Ligt eraan hoe je het bekijkt ik bedoel meer op maat gemaakt (kost meestal zo'n 2000 Euro ongeveer) dan word een zadel helemaal uit elkaar gehaald zodat uiteindelijk zegmaar eljstukje precies zo terug komt compleet op je paard "gebouwd " zegmaar. Met aanpassen bedoel ik een zadel waar net wat kleine dingen aan veranderd wordt zodat het goed ligt op je paard.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd :)

@elenaMm77
Oa singelstoten zijn iets verplaatst etc
Mijn teleurstelling is ook eigenlijk meer dat de laatste die ernaar keek eigenlijk van mening is dat het zadel gewoon niet gaat passen, want als ie goed naar achteren ligt dan word het erg krap dat ie niet telang is, dus eigenlijk voor niks laten aanpassen (weg geld) en die dure singel gekocht

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 13:05

Ik ben net 18. Ik heb een bijbaantje en ga naar school. Ik wil gewoon een passend zadel en merk gewoon dat hij nogsteeds niet goed ligt. Mijn ouders schieten me natuurlijk wel bij maar het is gewoon vervelend dat ik nu geld heb uitgegeven, geen stap verder ben gekomen en waarschijnlijk compleet ander zadel (+evt nog andere kosten om hem passend te maken) moet aanschaffen. Vandaar mijn topic eigenlijk. Kijken wat de opties zijn, waar ik eventueel kan inruilen en dan nog belangrijker ; wie mij wel helpt zodat ik ook echt een passend zadel krijg :)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:18

Ik als student moet mijn zadel ook zelf dokken dus begrijp je helemaal. Inruilen doen de meeste zadelmakers nu alleen nog als het zadel wat ingeruild word ook nog goed te verkopen valt voor ze.
Zadels passend krijgen is een ramp, want paarden kunnen problemen hebben waardoor een zadel wat vorige maand nog goed paste deze maand weer slecht ligt. Hoor de zadelmakers die ik ken ook regelmatig praten dat de ruiter het paard zo scheef maakt of verkeerd laat lopen of wat dan ook. Dat elk zadel slecht blijft liggen totdat het paard of de ruiter hierin verbeterd is.

Hoeft niet in jou geval te zijn natuurlijk. Weet niet of je forester veel gaat verander in bouw of spieren. Als dat zo is, dan adviseer ik je een zadel te nemen waarvan de boom aangepast kan worden. Dat scheelt je bakken met geld als de boommaat van je forester een keertje veranderd. Mijn paard is ook momenteel een boommaat afgevallen en wat ben ik blij dat ik een Kieffer heb waar de boommaat van aan te passen was, want een nieuw zadel was vele malen duurder geweest.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:25

Ik kan flevo horse support aanraden. Kijk maar eens op haar site.
Komt door het hele land, levert zadels die op vele manieren aan te passen zijn en als je voor een kunstleren thorowgoodzadel gaat, ben je niet veel geld kwijt :-)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 17:32

Bedankt voor de goede tips! Reageer zo snel mogelijk even uitgebreider telefoon typt erg traag. Weten jullie merken die echt veel schouder vrijheid bieden? Momenteel ligt er een western zadel op (vind ze ook erg leuk, ik ook wel maar niet als vaste rijstijl) en daar loopt ze gewoon zo vrij onder. Ideaal maar niu nog zoiets in dressuur of vzh vinden

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:44

Heb je wel eens naar massimo zadels gekeken? Lijkt mij erg geschikt afgaande op je verhaal. Zijn er ook regelmatig tweedehands.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:45

NienSCHaap schreef:
Larisa van Boer & Peerd Diever kan ik je aanraden.

Eens Larisa is een dame met verstand van zadels en paarden.