pommel vervangen door watten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SamCas

pommel vervangen door watten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 21:46

Ik hoorde dat er mensen zijn die hun pommel vervangen door watten.

1. Waarom doe je dit
2. Is dit beter dan een pommel
3. Wat voor watten gebruik je, of gebruik je andere materialen.

Mijn paard heeft een hoge schoft, en heb het idee dat de pommels hem niet lekker zitten. Ik hoorde hier van dis vroeg mij af of dit goed is.

Ik weet dat er forums zijn iver boomloos rijden, maar kon geen antwoord op mijn vraag vinden

Urielle

Re: pommel vervangen door watten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:52

RT-D >>> HAR

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:54

Je hebt ook flexibele pommels. Is gewoon stof met vulling. Is dat misschien iets?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:55

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 22:01

Ik ga de link bekijken. Dank jullie wel voor de info

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:03

Omdat ze geen passende pommel kunnen vinden of een andere pommel kopen te duur vinden.
Ik denk dat een goed passende pommel beter is dan het opvullen van de ruimte dit omdat je soms bij het aansingelen hem dan te strak op de schoft aan trek.
Als je toch wil vullen zou ik goede watten nemen geen huis tuin en keuken rommel, aquarium watten of schuim iets wat nat mag worden en de vorm behoudt.

Wbt je hoge schoft volgens mij kan je ook pommels kopen die daar speciaal voor geschikt zijn.

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 22:20

mnkortleve schreef:
Omdat ze geen passende pommel kunnen vinden of een andere pommel kopen te duur vinden.
Ik denk dat een goed passende pommel beter is dan het opvullen van de ruimte dit omdat je soms bij het aansingelen hem dan te strak op de schoft aan trek.
Als je toch wil vullen zou ik goede watten nemen geen huis tuin en keuken rommel, aquarium watten of schuim iets wat nat mag worden en de vorm behoudt.

Wbt je hoge schoft volgens mij kan je ook pommels kopen die daar speciaal voor geschikt zijn.

Klinkt logisch wat je zegt met het aansingelen. Zo flexibele pommel lijkt mij dan een beter idee.

De prijs maakt mij niet uit, wil alleen het beste voor mijn paard

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:20

Ik heb zelf een stoffen pommel, ik kon net de juiste maat niet vinden en da vond haar rug goed maar bij de pommel een beetje geïrriteerd. Dus vandaar.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:08

Het kan mijn gevoel zijn, maar bij een hoge schoft lijkt me een passende pommel om schoft vrij te houden erg belangrijk, zou eerder bij een extreem breed paard aan een zachte pommel denken.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:39

friesam schreef:
Het kan mijn gevoel zijn, maar bij een hoge schoft lijkt me een passende pommel om schoft vrij te houden erg belangrijk, zou eerder bij een extreem breed paard aan een zachte pommel denken.

Hier heb je wel gelijk in hoor, die pommel is ook vooral bedoeld voor hele brede paarden die zelfs niet onder de XXL pommel passen. Voor de hoge en smalle schoft is er ook een pommel in maat S. Ik zou inderdaad ook bang zijn dat een flexibele pommel strak trekt.

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 12:16

Kirsha schreef:
friesam schreef:

Hier heb je wel gelijk in hoor, die pommel is ook vooral bedoeld voor hele brede paarden die zelfs niet onder de XXL pommel passen. Voor de hoge en smalle schoft is er ook een pommel in maat S. Ik zou inderdaad ook bang zijn dat een flexibele pommel strak trekt.

maat S past hem niet bij zijn schouders, hij heeft best brede schouders en een hoge schoft. heb al 3 pommels gepast en die vond ik allemaal niet goed zitten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:18

Dan kun je misschien beter wat experimenteren met inlages...

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 12:21

Shirley schreef:
Dan kun je misschien beter wat experimenteren met inlages...

hier ga ik mij eens in verdiepen, ben ik nog niet zo bekend mee

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:23

Ja inderdaad Shirley... Ik heb dat probleem weleens eerder voorbij zien komen ergens, ik meen dat diegene het toen heeft opgelost door het zadel 'op te liften' met inlages zodat de pommel gaat zweven.

Even de link opgezocht, hier wordt meer uitgelegd over inlages:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Inlages-in-de-pads/

Ik ben echt bang dat een flexibele pommel naar beneden zakt zodat de schoft alsnog niet vrij ligt. Ik heb er zelf ook wel mee gereden op een brede koudbloed en dat ging qua schoftruimte net goed.

SamCas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 12:25

@Kirsha dankje wel, ik ga de link bekijken :D