Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mnkortleve schreef:Omdat ze geen passende pommel kunnen vinden of een andere pommel kopen te duur vinden.
Ik denk dat een goed passende pommel beter is dan het opvullen van de ruimte dit omdat je soms bij het aansingelen hem dan te strak op de schoft aan trek.
Als je toch wil vullen zou ik goede watten nemen geen huis tuin en keuken rommel, aquarium watten of schuim iets wat nat mag worden en de vorm behoudt.
Wbt je hoge schoft volgens mij kan je ook pommels kopen die daar speciaal voor geschikt zijn.
friesam schreef:Het kan mijn gevoel zijn, maar bij een hoge schoft lijkt me een passende pommel om schoft vrij te houden erg belangrijk, zou eerder bij een extreem breed paard aan een zachte pommel denken.
Kirsha schreef:friesam schreef:Het kan mijn gevoel zijn, maar bij een hoge schoft lijkt me een passende pommel om schoft vrij te houden erg belangrijk, zou eerder bij een extreem breed paard aan een zachte pommel denken.
Hier heb je wel gelijk in hoor, die pommel is ook vooral bedoeld voor hele brede paarden die zelfs niet onder de XXL pommel passen. Voor de hoge en smalle schoft is er ook een pommel in maat S. Ik zou inderdaad ook bang zijn dat een flexibele pommel strak trekt.