EquiCrown?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

f4bjheu

EquiCrown?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 10:25

hi
ik heb geen idee of dit hier goed staat, anders zou ik het erg fijn vinden als deze verplaatst wordt.

Equicrown
hebben mensen hier ervaring mee?
werkt het écht goed?
zijn er soortgelijke producten van andere merken?

barst los haha

waarom ik dit vraag?:
ik heb een pony dat, eigenlijk altijd wel dikke stalbenen heeft 's ochteneds.
eerst stond ze 24/7 buiten, wat nog steeds een optie is, maar ik merk dat ze het erg fijn vind om haar eigen plekje te hebben waar ze rustig kan slapen. maw ze gaat 's nachts op stal.

nu bandageer ik haar elke avond zo'n beetje in, maar dit kost én heel veel tijd, én zit voor haar niet optimaal.

toen kwam ik hier op uit en deze sokken leken mij ideaal, maar ja, dat probeert elke advertentie te doen haha

http://www.equicrown.nl

Pippa13

Re: EquiCrown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:26

Die steunkousen lijken mij niet echt goedkoop. Van bandageren ben ik zelf niet echt fan, zeker omdat dit eerder de lymfeklieren afknelt dan de ruimte geeft. Mag ik vragen wat voor voer ze krijgt?

Stukje opgezocht bij de paardendrogist: Paarden die moeite hebben om op gang te komen, wat stijf en stram worden en/of last hebben van vochtophoping kunnen erg gebaat zijn bij producten die de bloedsomloop stimuleren. Een goede doorbloeding is immers een absolute voorwaarde voor een goede aanvoer van voedingsstoffen en, nog belangrijker, een goede afvoer van lichamelijke afvalstoffen. Voldoende beweging (bij voorkeur dagelijks een aantal uren weidegang) is hiervoor een eerste vereiste. Helaas is dat, zeker in de herfst en wintermaanden, niet altijd mogelijk. Bovendien is het bij ouder wordende paarden niet altijd voldoende. Hoewel natuurlijke beweging niet door kruiden of voedingsstoffen kan worden vervangen, zijn er wel een aantal toevoegingen aan het voer die kunnen bijdragen aan een betere doorbloeding van de benen en het behoud van soepele gewrichten. Voedingsstoffen die specifiek gericht zijn op het behoud van soepele gewrichten zijn o.a. chondroitine, glucosamine en zwavel.

Wat zegt de dierenarts hier verder over?
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen :)

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 08:26

ze krijgt in de zomer, zeker als het vochtiger is en na een zware inspanning per definitie stalbenen.
op dit moment krijgt ze 1/3 muesli, 1/4 biks, een hand lucerne, een handje slobber, gluco en magnesium.
de supplementen van Puur,
de rest van Hartog
in de winter is ze stijver, in de zomer juist soepeler.

als de sokken echt zo goed zijn als ze beweren, dan vind ik het de investering waard, daarom ook dit topic.

bandageren 's nacht kan ze wel hebben, maar niet voor elke dag. dit ivm warmte, de dikte van het bandage werk (is een kleine d-pony, arabier met van die sprietjes als benen) en het feit dat ze zelf ook aangeeft het simpelweg niet fijn vindt zitten. daarom leken mij deze dunne, luchtige, anatomische en aansluitende sokken zo fijn. maar ja, dat lijkt alles in de advertentie

Sharonbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:58

Hi!
Binnenkort (binnen 2 weken) krijg ik de equicrown active voor de achterbenen,
zodra ik er iets zinnigs over kan zeggen zal ik het met je delen.

Zelf ben ik ook erg benieuwd of het zo goed werkt. Wat ik vooral fijn vind zijn
de medische onderzoeken die erachter zitten en dat de lymfeklieren/knoppen
ruimte krijgen om de afvalstoffen kwijt te kunnen. :j

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 00:14

Ah dat zou super zijn!