Domme vraag over zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

borstnoot

Domme vraag over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:46

Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje, ik zoek voor onze nieuwe tuiger van 1.63 een zadel.

Is het dan normaal om een zadelmaker te vragen wat het best op hem past en dan tweederhands wat te zoeken? (ik wil graag een lederen dressuurzadel), het hoeft namelijk niet mooi te zijn als het maar goed past en zit als een huis.

Of probeert een zadelmaker dan zijn zadels aan je te verkopen? Zou ik namelijk een beetje genant vinden :o :o

Wat ik al in de titel heb gezegd het is misschien een wat ''domme'' vraag maar ik heb nooit zelf een zadel gekocht en weet niet echt of dat wel normaal is, om gewoon een goed advies te vragen.

Groetjes en alvast bedankt! <3

PureSG

Re: Domme vraag over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:50

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel. ;)

Zonder gekheid, natuurlijk kun je een zadelmaker om advies vragen mbt een (tweedehands) zadel.
Als je een tweedehands zadel aanschaft zou ik deze wel laten nakijken door een zadelmaker of deze correct ligt en goed past.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:52

Oke bedankt voor het antwoord! :)
Dus het is niet gek gewoon advies te vragen en dan verder niks te kopen zeg maar? (bij hem)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:53

je moet gewoon dat soort dingen aan je zadelmaker kunnen vragen, vraag zijn nummer als je je daar fijn bij voelt :+

maar wel goed oppassen met 2e hands zadel , gewoon goed kijken naar foutjes en dat soort dingen,

soms heeft een zadelmaker nog een 2e hands zadel in de bus die op je paard past ( was bij mij wel het geval)

maar het is echt geen domme vraag hoor :+

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:54

louka69 schreef:
Oke bedankt voor het antwoord! :)
Dus het is niet gek gewoon advies te vragen en dan verder niks te kopen zeg maar? (bij hem)

Ik vind van niet, zie ik wel meer mensen doen. :j

Maar onze zadelmaker heeft zelf ook altijd wat tweedehands zadels liggen, kun je misschien ook naar vragen?

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:54

Er zijn zadelmakers die ook gebruikte zadels verkopen. Heb je 2 vliegen in 1 klap.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:56

Wat ik heb gedaan is aan de mensen waar ik een tweede hands zadel van wilde kopen, vragen of het goed was dat ik eerst het advies van een zadelmaker vroeg (mbt het passend zijn) voordat ik het zou kopen.
Vonden ze geen probleem. Dus zadelmaker gebeld, gezegd dat ik een tweede hands zadel wilde kopen, maar dat ik graag had dat een deskundige eerst zou kijken of het zadel wel goed ligt/ en hem eventueel op wilde vullen. Was geen enkel probleem.

Dus nee. Het is geen rare vraag wat mij betreft.

borstnoot

Re: Domme vraag over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 21:02

Oke bedankt! We hebben nu een meneer in het dorp wonen die ervoor bijna afgestudeerd is als zadelmaker en alles voor een relatief lage prijs doet omdat hij nog geen officieel certificaat heeft (maar het wel gewoon heel netjes kan, volgens bronnen)