Wie heeft dé gouden tip voor weide peesbeschermers!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Wie heeft dé gouden tip voor weide peesbeschermers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 19:54

Gezien mijn pony haar eigen raakt op de wei,met rollen,heb ik nodig goede zéér luchtige beschermers voor de voorbenen.
DWZ die ze de gehele dag in princype aankan zonder dat het gaat broeien...
Ik heb me rot gegoogled en kom op 2 paar uit namelijk de Pessoa beschermers (die er niet meer zijn)
en dan heb je de Compositie van HH Protech maar die zijn er alleen in mt Full en ik heb COB nodig.
Wie heeft er ook zo'n probleem en wat gebruik jij...
Met name voor de zomermaanden als het 20 tot 30graden buiten wordt dan moeten ze zo'n 8uurtjes max om kunnen blijven....
Voor nu heb ik gewoon de neopreen om zo'n 4/5uur per dag...zie dit niet zitten als het warmer wordt.

Het is om te voorkomen dat ze er een schieffel aan overhoudt...
Ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit probleem?!

Laat wat horen wie weet kijk ik overal langs en ervaring delen is het allerbeste.

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:58

Laatst bijgewerkt door marissa161 op 16-04-15 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:02

vivana

Re: Wie heeft dé gouden tip voor weide peesbeschermers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 20:13

Rijden en gewoon op de weide vind ik een ander verhaal,ik heb nu nog op de weide de gewone peeskappen met neopreen om,rijden is anders dan uren op het land...dat is maar voor een uurtje of 1,5 mss met een buitenrit 2/2,5u... hier gaat het om max 8u en warm weer....

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:26

Br pro mesh is misschien een optie. Geen idee hoe 'koel' die zijn voor langere tijd maar hoor er goede verhalen over en zijn betaalbaar om het te testen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:39

Rolt je pony alleen als ze net in de wei Staat? Dan zou ik namelijk zeggen van laat haar lekker rollen met peeskappen om en haal ze er af als ze klaar is met rollen.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:06

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 11:25

palousa_boy schreef:
Rolt je pony alleen als ze net in de wei Staat? Dan zou ik namelijk zeggen van laat haar lekker rollen met peeskappen om en haal ze er af als ze klaar is met rollen.

Soms meteen en soms niet,ik neem geen risico...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:42

Voor een uurtje rijden kan neopreen imo prima, maar voor een hele dag op de wei word dat wel erg warm. En persoonlijk geloof ik niet in 'ventilerend' neopreen, lijkt me een mooi verkoopspraatje, het zal waarschijnlijk wel een stukje minder warm worden, maar het is en blijft gewoon neopreen = warmte. Nee wat mij betreft zijn de compositi dan het meest ideale die je kunt hebben voor op de wei, bescherming en tegelijkertijd prima ventilatie.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:55

Wij hebben de BR Pro Mesh ook een poosje voor dit doel gebruik, zeer tevreden hierover. De benen werden niet extreem warm (was wel winter periode) en bleven droog en er kwam geen zand tussen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 07:49

Ik heb geinformeerd naar de lengte van de compositi beschermer..dat is 24cm....straks even opmeten bij mijn pony en dan weet ik of het iets kan worden...(ben dr bang voor)...

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:56

Lisa91 schreef:
Is Tri-Zone Airlite iets? Heb er zelf geen ervaring mee, maar de recensies zijn best goed.
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... b-prodinfo

Deze kan ik absoluut aanraden! Mijn merrie kan vanwege medische redenen niet zonder bescherming op het land en ik gebruik deze nu al een jaar. Met warm weer in de zomer geen zweetbenen en met regen blijven de benen mooi droog. Verder zijn ze gemakkelijk schoon te houden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:59

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:16

Die zijn al 2 keer genoemd en ts heeft maat cob nodig. Hierboven staat dat ze gaat meten ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 13:21

Zoe_97 schreef:
ik bn helemaal niet voor eschermers om op de weide.Een paard heeft normaal echt geen bescermers om, een tikje meet rollen kan toch geen kwaad?

maar als je echt beschermers om wilt zou ik voor deze gaan: http://bokt.digidip.net/visit?url=http% ... bokt.nl%2F

?? nee normaal niet he?! maar als je ziet dat er een schieffel komt moet je toch iets gaan doen,en helaas zijn haar ijzers ook noodzaak.

Wat betreft de meting...eigenlijk moet het 20cm..22 kan ik mee leven maar 24 is toch echt te lang...pff

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:28

Hoefschoenen van neopreen geen optie?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 13:39

vuurneon schreef:
Hoefschoenen van neopreen geen optie?

Nowp nooit geen hoefschoenen zeer slecht voor de voeten..(als haar fokker beter voor haar voeten had gezorgt al die 5 jaar had ik er meer plezier van gehad... ,maar het komt een keer goed dat weet ik zeker).
Laatst bijgewerkt door vivana op 18-04-15 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:40

Ehhh springschoenen bedoel ik :+

Geloof dat neopreen heel ruk loopt :')

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 13:44

vuurneon schreef:
Ehhh springschoenen bedoel ik :+

Geloof dat neopreen heel ruk loopt :')

:D eh dan kan t ijzer nog tegen haar been komen?! Dat had ik ook bekeken hoor...zou wel gemakkelijker zijn...

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:45

ook al een keer gekeken met springschoenen? als ze iets ruimer zitten zouden ze als een stootkussentje kunnen werken;)
heb op een stal gewerkt en daar stonden de paarden allemaal met springschoenen om met ook de reden dat ze de benen met de ijzers/ nagels niet open konden halen. hier stonden ze er zelfs dag en nacht mee, niet mijn idee maar goed hun beleid.

Succes met je zoektocht!!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 13:53

reneemontana schreef:
ook al een keer gekeken met springschoenen? als ze iets ruimer zitten zouden ze als een stootkussentje kunnen werken;)
heb op een stal gewerkt en daar stonden de paarden allemaal met springschoenen om met ook de reden dat ze de benen met de ijzers/ nagels niet open konden halen. hier stonden ze er zelfs dag en nacht mee, niet mijn idee maar goed hun beleid.

Succes met je zoektocht!!

Als ze te lang zijn gaat madam kreupel lopen...dat gebeurde met rubberen zeg maar...met neopreen niet maar die zijn ook korter dus naar mijn idee zinloos...

Kan ook 1 beschermer omdoen...alleen RV daar klapt ze telkens tegen aan...

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:59

Ik heb deze http://www.canter-equipment.nl/beenbesc ... beschermer
Zie dat ze nu uitverkocht zijn maar ze zijn wel in maat S. Ik gebruik ze nu voor springen maar als ze straks weer de wei op gaan ook voor op de wei (de eerste keren). Tot nu toe werden de benen nooit warm maar dat was na rijden natuurlijk. Succes met de zoektocht!

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:00

vivana schreef:
Zoe_97 schreef:
ik bn helemaal niet voor eschermers om op de weide.Een paard heeft normaal echt geen bescermers om, een tikje meet rollen kan toch geen kwaad?

maar als je echt beschermers om wilt zou ik voor deze gaan: http://bokt.digidip.net/visit?url=http% ... bokt.nl%2F

?? nee normaal niet he?! maar als je ziet dat er een schieffel komt moet je toch iets gaan doen,en helaas zijn haar ijzers ook noodzaak.

Wat betreft de meting...eigenlijk moet het 20cm..22 kan ik mee leven maar 24 is toch echt te lang...pff

als je een schiefel ziet komen dan is het leed al geleden!
Bij mijn paard is de hoefsmid hierin toch de belangrijkste persoon. Deze zorgt ervoor dat mijn paard goed de voeten kan afrollen en daardoor zich minder snel zal raken.
Maar ja, op stal als ze gaan liggen en gaan opstaan is de kans ook aanwezig dat ze zichzelf slaan. Moeten ze dan ook beenbeschermers op?
Ik laat de keuze aan de eigenaar van het paard, maar zelf ben ik tegen beenbeschermers voor 8 uur oplaten

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:36

Ik heb ook maat cob en de compositi full.
Ze zijn dan onderaan iets te lang maar dat maakt niets uit gezien het soepele materiaal.
Ik hebbze overigens te koop,mocht je ze goedkoop aan willen schaffen.
Ik rij inmiddels zonder.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:23