Zadelkasten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Zadelkasten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:05

Hey beste bokkers, vanaf maandag kan het langverwachte paard eindelijk naar de privézstal komen. *\o/*
Maar ik moet nog een zadelkast hebben. Ik vind deze enorm duur, daarom dacht ik om een IKEA kast om te bouwen tot zadelkast of er gewoon zelf een in elkaar knutselen. Maar daar heb ik wat tips en hulp voor nodig... Iemand met ervaring? Afmetingen? Hij mag wel niet hoger zijn dan 1m20. Nog gemakkelijker: iemand die een IKEA kast heeft omgebouwd?
Alvast bedankt!

LovingTweety

Re: Zadelkasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:06

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:07

Wat ik weet is dat je moet opletten met de diepte. Niet alle ikea-kasten zijn diep genoeg. En uiteraard letten in wat voor een ruimte hij staat, bijvoorbeeld ivm vocht.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:14

LovingTweety schreef:
[VSW] Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Hier kan je genoeg inspiratie op doen.

Peperdure zadelkamers zijn niet echt wat ik zoek :P
Zoek gewoon iemand die ervaring heeft met eentje ombouwen of zelf te maken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:15

Celiien schreef:
Wat ik weet is dat je moet opletten met de diepte. Niet alle ikea-kasten zijn diep genoeg. En uiteraard letten in wat voor een ruimte hij staat, bijvoorbeeld ivm vocht.

Dat je bv hem nog moet vernissen ofzo? Ja kan ik inkomen dat niet alle kasten diep genoeg zijn.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:17

Naja, vaak zijn de ikea-kasten met zo'n dun achterkantje. Dat gaat het niet lang houden in vochtige omstandigheden.
Je kan wel kijken naar oude archiefkasten. Die willen nog weleens diep genoeg zijn, en zijn vaak van ijzer!
Weet niet wat je budget is ?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:20

Celiien schreef:
Naja, vaak zijn de ikea-kasten met zo'n dun achterkantje. Dat gaat het niet lang houden in vochtige omstandigheden.
Je kan wel kijken naar oude archiefkasten. Die willen nog weleens diep genoeg zijn, en zijn vaak van ijzer!
Weet niet wat je budget is ?

Ja kan ik eens naar kijken, maar zijn die vaak ook niet heel hoog? Rond de 100-150 euro. Niet echt een vast budget maar wil gewoon niet te veel uitgeven aan een kast.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:22

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:23

CalipsoLover schreef:
LovingTweety schreef:
[VSW] Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Hier kan je genoeg inspiratie op doen.

Peperdure zadelkamers zijn niet echt wat ik zoek :P
Zoek gewoon iemand die ervaring heeft met eentje ombouwen of zelf te maken.

Als je goed zou kijken zie je dat meerdere dat gedaan hebben. Niet iedereen heeft een complete zadelkamer.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:27

Celiien schreef:
Voor dat budget zou ik niet eens zelf gaan aankloten, maar hier eens kijken:

http://www.ruitersporthetpakhuis.nl/zadelkasten.htm

Ik heb toen die van mij hier gekocht, zelf samen gesteld en hij was echt helemaal naar mijn wensen <3

Hé super! Bedankt! Juist precies wel nier zo'n duidelijke site van wat contact betreft...
Ondertussen ook eens naar die archiefkasten gekeken maar die zijn van diepte ook maar 42cm en weet niet goed of dat genoeg is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:30

Kijk even op marktplaats. Ik heb van de week een stalen kast gekocht van 100x55x200 met een degelijk slot erop voor maar 125,-. Moet alleen nog de steunen erin schroeven. Is een oude (defensie)locker geweest maar er worden ook zat archiefkasten aangeboden die voldoende diepte (+50cm) hebben.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:31

Voor contact kan je een mailtje sturen, ze zijn vrij vlot met reageren!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:32

CalipsoLover schreef:
Celiien schreef:
Voor dat budget zou ik niet eens zelf gaan aankloten, maar hier eens kijken:

http://www.ruitersporthetpakhuis.nl/zadelkasten.htm

Ik heb toen die van mij hier gekocht, zelf samen gesteld en hij was echt helemaal naar mijn wensen <3

Hé super! Bedankt! Juist precies wel nier zo'n duidelijke site van wat contact betreft...
Ondertussen ook eens naar die archiefkasten gekeken maar die zijn van diepte ook maar 42cm en weet niet goed of dat genoeg is...

Qua diepte zou ik voor liefst 60 cm gaan... Ik heb er één van 52 cm en dat gaat nét. Ik heb destijds zelf een omgebouwde kast gekocht, loeisterk ding en alles past er makkelijk in.

De site van Het Pakhuis ziet er misschien niet zo duidelijk uit maar het zijn wel echt goeie kasten en de service is er prima.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 13:32

Celiien schreef:
Voor contact kan je een mailtje sturen, ze zijn vrij vlot met reageren!

Kan op mijn pc het email adres niet lezen omat er een tekst blok voor staat. Zou je het me anders even kunnen sturen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:56