baszo17 schreef:Sorry hoor maar als je weet dat je geen geld hebt om een zadel e.d. te kopen waarom koop je dan wel een paard...
Dan had je dit kunnen voorkomen
Dit soort reacties heb je maar tegen je knikkervriendjes ofzo. Bah zeg.
Je weet niets van mijn persoonlijke situatie af dus daarover oordelen kun je ook niet 
Loretteeee schreef:Ik denk ergens dat de omtrek ook wat met de maat te maken heeft. Het is een soort van longeersingel maar dan met een 'gevuld dekje' eraan. Denk ik hoor!
Ik heb gezien dat Barefoot ook pads heeft met meer steun bij de billen en knieën.. Maar als ik jou was zou ik tot die tijd een boomloos zadeltje kopen. Die zijn soms bijna even duur, en heb je toch meer de mogelijkheid om echt te rijden.

En zoals hierboven, ze verkopen idd erg makkelijk. Zelf rij ik ook barefoot, momenteel gaat rijden dan even niet door een blessure, maar dan heb ik dalijk ook minder problemen met de evt bespiering die eraf is, en de nodige vetjes.

Mijn zadel is nog vrij nieuw en dus nog niet helemaal ingereden, maar echt, geloof me... Het is even wennen, maar ik vind het zo'n verademing voor je billen!

Ik wil niet anders meer, pony ontspant er ook duidelijk beter op dan op een boomzadel..
Dat klinkt wel heel positief! Ik zat er sowieso over te denken over te stappen op een boomloos zadel ooit. Maar ik durf dat gewoon niet goed. De zadels waar ik altijd op heb gereden waren met boom en ik ben bang straks met een boomloos zadel te zitten wat ik niks vind.
Ook heb ik hier geen verstand van qua wat past op mijn pony.
Ik ben hier al wel serieus mee aan het denken geweest maar waar ik op moet letten zou ik niet weten. En als het best waardevast is zoals jullie zeggen, is het te proberen!
Ik ben een recreatieve ruiter dus dat is het probleem ook niet.
Brammetjuh13 schreef:ideetje voor een goedkoop zadel, een knight rider zadel of een wintec zadel? Zijn wel van kunststof, maar niet zo duur.
Wintecjes zijn ook makkelijk in onderhoud. Als de zadelmaker komt ga ik gewoon kijken wat hij heeft. Hij heeft meestal ook merkloze zadels voor een fijne prijs en toch goede kwaliteit.
Toch dankjewel! Knight Rider is mij redelijk onbekend dus bedankt voor de tip!