Katoenen koordsingel voor dressuurzadel.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Katoenen koordsingel voor dressuurzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 20:17

Weet iemand of dit bestaat? Ik ken ze alleen in veelzeidigheid maat. De kleur maakt niet uit. Als t maar echt katoen (geen nylon) is en 65cm.

Zo ja, graag een linkje waar ze verkrijgbaar zijn. :)

liliekska

Re: Katoenen koordsingel voor dressuurzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:20

Misschien een veelzeidigheid 65 cm zoeken? 1 Die gemaakt is voor shetjes?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:21

Er is een reden dat ze niet meer verkocht worden :+ wat een akelige dingen waren dat.

Waarom wil je zo'n singel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:17

Ik heb er een besteld bij Harry van den Bosch, die is stübben dealer. Staat niet in het stübben-centre, maar als je hem even mailt kan hij hem wel bestellen bij stübben. Ik heb een 70 cm besteld.

Zit een kleine 'maar' aan, je (lange) singelstoten kan je nergens kwijt, ik heb nu bandage-klittenbandjes erom heen gedaan, verder topsingel, katoen, rekt mee, snap niet dat dit product zo uitgerangeerd is, maarja, zal wel niet meer 'in' zijn . Voor mij niets anders meer.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:47

Daar ben ik het toch met Olympia eens. Ben er ook niet zo'n fan van en veel miserie (openliggende wonden) gehad wat ik bij andere singels dan weer niet had.

Ik denk dat het heel moeilijk te vinden gaat zijn, koordsingels worden amper nog verkocht.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 21:31

Thx Niel!! Daar kan ik wat mee.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:34

Mijn opmerking was serieus, maar mijn vraag ook. Ik ben namelijk echt benieuwd waarom je voor koord kiest met alle -in mijn ogen- fijnere opties die er ook zijn?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:47

Olympia96 schreef:
Mijn opmerking was serieus, maar mijn vraag ook. Ik ben namelijk echt benieuwd waarom je voor koord kiest met alle -in mijn ogen- fijnere opties die er ook zijn?
omdat de -in jouw ogen- fijnere opties misschien niet fijn zijn voor desbetreffend paard?
Mijn pony heeft erg weinig ruimte voor de singel, heb een hele hoop opties geprobeerd maar overal krijgt ze singelwondjes van behalve van een koordsingel, die beweegt namelijk mee(helaas is de mijne wel een nylon, heb nog geen katoenen kunnen vinden in maatje 50cm -O- )

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:59

En een leren anatomische? Mijn vorig paard kreeg ook werkelijk van alles wondjes, heb er uit miserie een bontsingel voor gekocht, en daarna voor de zomer een leren anatomische. Daar heeft ze nooit iets mee gehad :)

Als je echt koordsingel wilt, misschien een mogelijkheid om eens naar mohair te kijken?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:36

Een goede katoenen koordsingel kan een heel goede oplossing zijn voor paarden die gevoelig zijn. De koorden kunnen onafhankelijk van elkaar bewegen daardoor is de singel minder rigide. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je de voorbenen na aansingelen even naar voren trekt, zodat er geen velletjes tussen de koorden komen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:50

Stubben heeft korte singels. Maar ik weet niet (dacht het niet) of daar de gespen ook onderlegd zijn. Dat is nog moeilijker om te vinden.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:47

Stubben heeft ze inderdaad. Mochten die ze niet meer zo klein hebben kan je het eventueel ook zoeken in de western/endurancehoek. Daar hebben ze mohair singels. Die zijn er al vanaf 40cm te vinden namelijk, dus misschien ook nog een optie!
Mohair is van katoen en wol geweven dus nog minder kans op schuurplekken, dat is echt mega zacht materiaal!
Dit is een anatomisch gevormde:
Afbeelding
Maar ze zijn er van Mohair ook recht en netjes afgewerjt dus je kan je singelstoten gewoon netjes kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:51

Waar kan ik die bestellen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:09

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 00:31

Nielojram schreef:
Waar kan ik die bestellen?

Westernshops die mohair singels verkopen kunnen zeker ook de engelse variant voor je bestellen.(denk aan arthur's westenstore, UHG Shop) En de link die al gegeven wordt door Shirley bij Specialized saddles kan je deze singels ook bestellen, heeft ze volgens mij zelfs op vooraad!